5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bockaert Rudy

AVCHD naar Final Cut Express 4

Ik heb een Sony camera AX2000 met twee flash kaarten waarop de beelden bewaard worden in
    AVCHD.
    Ik kan die beelden op mij MacBook wel inladen in iMovie maar niet in FCExpress 4
    Op de verpakking van FCEx4 staat wel dat hij die AVCHD aankan.
    Als ik de camera met de Macbook Intel verbind gaat iPhoto automatisch open om wat mee te doen?
    Waar kan ik die video sequenties van iMovie op mijn Mac vinden, in welke map zitten die bestanden?
    Als ik die map zou vinden kan ik de inhoud misschien in FCEx inladen
    Als ik de camera met de MacBook verbind zie ik niets verschijnen op het bureaublad
    de camera zelf vermeld wel dat ze geconnecteerd is

Wie weet daar een olpossing voor
    Dank voor uw moeite

Bijdrager
    amvd65

kijk even onder File: Log and Transfer nadat je de camera hebt aangesloten. FCE opent dan in een import scherm voor AVCHD footage. Je kan dan clips of delen daarvan importeren in je project

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien is deze cursus leuk om eens door te nemen.
    Er zitten veel leerzame zaken in.
    Als je even op die site zoekt vind je (na invulling van wat gegevens) ook gratis onderrichtvideo’s.

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Beste amvd65,

ik heb en had al in FCEx dat Log en Transfer venster geopend en dat venster op mijn scherm gezien
    maar er staat geen link naar de camera dus kan ik niets inladen.
    Als ik de camera aanzet kreeg ik geen icoon op mijn bureaublad maar gaat iPhoto waarom iPhoto? onmiddellijk open dus de MacBook herkent de camera.
    Ik kan de video inladen in iMovie maar kan ik die map nergens anders vinden.
    Indien ik ze vond zou ik die map in FCEx kunnen inladen en ben ik gered.

Waarom maken ze dat allemaal zo moeilijk
    Met mijn HVD-FX1 met tape ging dat veel vlotter, het is dus verslechteren in plaats van te verbeteren
    Ik zou zeer gelukkig zijn moest iemand mij kunnen helpen
    groetjes
    Rudy

Bijdrager
    amvd65

Hi Rudy,

iPhoto start op omdat je waarschijnlijk ook foto’s kan maken met je video camera (probeer maar eens en ze of je deze dan ook in iPhoto kan laden), en iPhoto je attached camera ook als fotocamera herkent. Wanneer je je camera middels USB aansluit (niet Firewire!) moet je eens kijken of je in de verkenner een device ziet verschijnen (gelijk bijv een externe schijf).

Vanuit het Log and transfer scherm moet je dit device kiezen via het add folder icoon links boven in het window. Overigens werk ik met FCP 7 en FCE4. Wel kan ik me herinneren dat er een updte is geweest voor FCE om goed met AVCHD om te gaan. Heb je alle updates geïnstalleerd.

Import files van iMovie wil je niet gebruiken omdat deze de helft van je beeldlijnen weggooit en dientengevolge een mindere beeld kwaliteit biedt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.