6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    foto-ed

[OPGELOST] AVCHD bestanden in FCE importeren.

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet rechtstreeks van mijn camera (Panasonic HDC-SD200) rechtstreeks films kan importen in Final Cut Express 4? Ik werk met een 15″ i7 MBP.

Bijdrager
    Hansi2124

Deze vraag is al vaker gesteld. Het antwoord van o.a. Pieterr kan je vinden in dit topic.

Bijdrager
    foto-ed

Ik heb dat verhaal uitgeprobeerd. Het werk echter niet bij mij. Er moet toch een andere manier zijn dat ik de film bestanden gewoon op een normale manier moet kunnen importeren?

Bijdrager
    foto-ed

Na lang zoeken en een slapeloze nacht;-) heb ik het gevonden. Graag wil ik dit dan ook met jullie delen;

1) Ensure you do a Software Update and get FCE 4.0.1
    2) Go to easy set up in your File menu. From there choose your appropriate format. Check out your user manual or google to find out how your camera processes video input.
    3) Go to File and choose Log and Transfer. There is a drop down menu from the top middle bar of your working window (with a little ‘sprocket’ symbol). Then choose ‘preferences’. Then make sure your AC-3 audio setting is set to ‘plain stereo’.
    4) Then simply add clips to your que and start working with them!

Bijdrager
    Hansi2124

Heel goed. Bedankt dat je jouw oplossing hebt weergegeven!
    Misschien wil je nog even [Opgelost] voor je topic plaatsen d.m.v. je eerste post te bewerken via je avatar? Dan weten anderen die hier ook problemen mee hebben dat hier ook een oplossing te vinden is.

Bijdrager
    ronaldbob

Ik heb over het importeren van avchd bestanden nog de volgende vraag:

Heb een Sony HDR XR550Ve camara en kan avchd files importeren in final cut express met log en transfer en met instelling AC# geluid naar stereo maar zie dan geen kleine thumpnails van de files.

Deze thumpnails zie ik wel als ik met final cut pro importeer met dezelfde instellingen.

wat is hier de oplossing voor?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.