8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

Ik zit momenteel bij de redactie van onze schoolkrant die over gaat op een website.
    Alles gaat goed en wel om binnenkort te beginnen maar ons forum, gemaakt met phpbb.nl heeft een klein probleempje. Ik heb de Avatars op maximaal 80 x 80 staan en maximaal 12 kb. Dat gaat met uploaden goed maar bij gebruik van Avatar van een andere site wordt de grote niet aangepast.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe?

Bedankt

Sascha

Bijdrager
    tijn22

waarom wil je dat beperken dan?

Bijdrager
    So Klear

Als iemand met een avatar van 160 x160 aan komt zetten gaat de Lay-out eraan.

Bijdrager
    Zweefvliegerke

ja dat gebeurt hier soms ook wel eens, die mensen krijgen dan een pb van moderator/beheerder…

Bijdrager
    Macinspire

Ja maar je kan met behulp van php ook de afmetingen van het plaatje opvragen en vervolgens kijken of het plaatje wat je upload voldoet aan de opgegeven grootte, zo niet, dan mag je het plaatje niet uploaden… of je maakt het zo, dan het plaatje dan wordt geresized naar 160*160..

Bijdrager
    Paradiddle

er is ook een phpbb MOD die zorgt ervoor dat de avas auto op de gewenste grote worden weergegeven
    zelfs as je dikke wallpaper upload maja dan gaat forum wel traag

Bijdrager
    basvandorst

Zit er niet gewoon standaard in phpBB, tenminste ik ben dat welleens tegengekomen tijdens het installeren van een phpBB forum : maxium avatar file size….
    Of dat nu over de grootte qua kb’s of qua pixels ging weet ik ff niet

Bijdrager
    Macinspire

ja je kunt opgeven hoe groot het bestand mag zijn maar voor de rest wordt er dan niks mee gedaan, als in, er wordt niks geresized ofzo. Daar zijn vast en zeker wel mods voor geschreven, probeer es op een phpbb forum te kijken?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.