11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Factorij

AV

Ben op zoek naar een goede, gratis antivirus voor de Mac. Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    Tjaarsveld

natuurlijk waarom

Bijdrager
    IGBA

Echt noodzakelijk is het niet, maar die van Sophos stoort in elk geval nauwelijks.

Bijdrager
    MacTS

Ik heb sinds februari 2005 alleen Macs. Nooit een antivirus o.i.d. gebruikt.

Bijdrager
    KarelWillem

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik werk sinds 1984 met Apple, en heb nog nooit een Virus-checker gebruikt.
    En alleen het 666-virus (wat geen virus was eigenlijk) heeft ons ooit bezocht op een Macintosh 128 en 512.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit eeuwig zo zal blijven.
    Voorlopig doe ik het echter ook fijn – en zonder enig angstgevoel – zonder.

Bijdrager
    Ostinato

Hier hetzelfde. Sinds 1985 altijd op Mac, nog nooit ook maar één virusje gezien. Ik zie geen enkele reden om AV-software te installeren.

Bijdrager
    Factorij

Tot gisteren had ik dezelfde ervaring maar denk daar nu anders over nu een reeks verdachte mails spontaan is verzonden naar verschillende van mijn mailcontacten. Of heeft iemand een andere verklaring hiervoor?;!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En die mailtjes zijn door jouw computer verstuurd? Dat is redelijk makkelijk te achterhalen door naar de volledige headers ervan te kijken. Ik zou zelf daar beginnen:)

Bijdrager
    Factorij

Doe ik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waar je naar moet kijken zijn de regels die beginnen met “Received” of “X-Received”. Deze vormen over het algemeen een blokje ergens in de header van het mailtje, en aan de hand daarvan kun je precies zien door welke computers het mailtje allemaal afgehandeld is (de eerste staat onderaan, de laatste bovenaan). En als het gaat om een mailtje dat jij naar een ander verstuurd zou hebben, moet die ander natuurlijk wel de volledige headers van dat mailtje even naar jou terugsturen, anders heb je er nog weinig aan:)

Bijdrager
    Factorij

Dank, Jakko. Dat ga ik doen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.