24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    waltapple

AUX snoer afgebroken in iPhone.

Hallo,

Gister toen ik het snoertje uit me iPhone haalde zag ik dat het onderste deel van het snoer nog in mijn iPhone zat, dit is net het deel wat echt erin ‘klikt’.
    Nu heb ik helemaal geen geluid meer op mijn iPhone omdat die denkt dat er een koptelefoon in zit. Er kan ook geen ander geluid snoertje meer in en ik kan niet meer bellen zonder dat die op ‘Speaker’ staat.
    Hoe kan ik dit oplossen? Of moet ik gewoon langs de Apple Store in Amsterdam, valt dit onder de garantie?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Volgens mij is dit geen defect aan de iPhone maar aan de koptelefoon. Of je dus aanspraak kunt maken op de garantie van de iPhone lijkt mij sterk. Je kunt het altijd proberen hé. Niet geschoten is altijd mis. :thumbsup:

Bijdrager
    jobz

Pincet?

Oftewel kun je het snoer er echt niet uitprutsen?

Bijdrager
    Digipics

Steekt er echt niets meer uit de iPhone, een beetje restant van de plug is misschien genoeg om ze beet te pakken met een degelijk tangetje , en ze zo te verwijderen. Anders zal het de Apple Store worden vrees ik.
    Plaats is een foto van de ingang van de iPhone, kunnen we misschien iets meer zien .

MVG, Jeff C.

Bijdrager
    waltapple

Met een Pincet lukt het niet, alles geprobeerd maar het zit echt vast. Er steekt ook echt niks uit, er zit maar 2 mm metaal in echt het laatste puntje van het snoer. Hier een foto:

Bijdrager
    websania

Vrees toch dat dit van binnenuit naar buiten geduwd moet worden, ofwel in het ergste geval moet de connector die binnenin zit vervangen worden. Koptelefoon niet van Apple schat ik zo in?

Bijdrager
    websania

Als er echt een gaatje in het achtergebleven onderdeel zit, zou je nog kunnen pogen hier een schroef in te draaien en het daarmee vervolgen eruit te trekken?

Bijdrager
    waltapple

@Websania Ik vrees het ook, nee het was een snoertje van Shure.. Met een schroef zou kunnen maar zulke kleine schroeven heb ik niet..

Bijdrager
    waltapple

Het word gewoon een bezoekje Apple Store denk ik, kan hier echt geen andere oplossing voor verzinnen..

Bijdrager
    Koezel

Koptelefoon niet van Apple schat ik zo in

Domme opmerking….

Bijdrager
    websania

@Koezel: nodeloos commentaar; wanneer de “koptelefoon” van Apple zelf zou zijn, is er waarschijnlijk wel degelijk iets te doen met garantie. Jouw opmerking lijkt me totaal niets bij te dragen aan dit draadje?

Inactief
    Anoniem

Uiteraard alles op eigen risico:

Telefoon uitzetten en dan met een klein schroevendraaiertje met magnetische kop proberen het ding eruit te vissen? Geen idee of het zal werken, aangezien er natuurlijk meer metaal/elektronica in de buurt is.

Anders een lucifer/paperclip met een heeeel klein beetje lijm op het puntje? even laten zitten om te hechten dan voorzichtig eruit halen. Uiteraard is dat veel risicovoller.

Bijdrager
    Digipics

De laatste tip vind ik geloofwaardig, maar ik zou een tandenstoker gebruiken, eerst is gaan passen, dan secondenlijm aan de tandenstoker, even wachten tot er een hechting is opgetreden. Dan zachtjes trekken, geen bruuske bewegingen, en ook mooi in lijn werken !

MVG, Jeff C.

Bijdrager
    waltapple

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga eerst gewoon langs de Apple store en als zij er niks mee kunnen ga ik dat proberen! Te risicovol om dat nu te doen.

Bijdrager
    derkhove71

Ik zou persoonlijk een klein schroefje er in draaien, eventueel gewoon langs een ijzerwinkel waar ze losse schroeven verkopen, zo te zien zit er een gaatje in het restant, proberen er in te draaien en dan trekken. Secondelijk werkt misschien ook, maar gebruik dan wel minimaal, zodra dit aan de binnenkant van de aansluiting komt is het mijns inziens echt einde verhaal

Bijdrager
    derkhove71

Of een juwelier/horlogemaker? Die hebben vaak klein/fijn gereedschap!

Bijdrager
    hasseltse huzaar

of je tan darts…..tandartspincet

Bijdrager
    hasseltse huzaar

tandarts…excavator dat is een klein “lepeltje” waarmee je cariës uit een gat krabt……

Bijdrager
    Mich

Of hem zelf opendoen als als je de

Bijdrager
    Mich

Stille hebt en dan eruit duwen.

Bijdrager
    Mich

Stomme iPhone correctie!:)

Bijdrager
    Paul2222

Ik neem aan dat de starter van dit topic het inmiddels al opgelost heeft:lol:
    Maar voor diegene die dit probleem ook heeft, ik heb het net zo opgelost met mijn iphone 6s:
    Ik heb een houtschroef met scherpe draad gebruikt. Ik heb het meeste van de schroefdraad weg geslepen, alleen de draad op het puntje van de schroef laten zitten.
    Daarna de iphone uitgeschakeld en de schroef in het kleine gaatje van de afgebroken plug gedraaid terwijl ik er wat druk op uitoefende. Vervolgens recht naar achteren getrokken en ik kon het afgebroken stukje plug er zo uittrekken.

Wellicht dat het iemand helpt.

Bijdrager
    McPim
    Paul2222 op 30 oktober 2017

Ik neem aan dat de starter van dit topic het inmiddels al opgelost heeft:lol:

Je weet het niet hè, misschien zit ie echt al 5 jaar te refreshen tot iemand met het gouden idee komt :lol: . Goeie tip Paul2222 (y)

Inactief
    Anoniem

@derkhove71 had destijds al een soortgelijk antwoord gegeven, maar niet met fotootjes.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.