5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MacBlade

autostart WMV

Ik kan het zo gauw niet vinden dus..
    Ik moet een WMV bestand op een Cd/DVD zeten en deze moet automatisch gaan spelen als de schijf in de PC / Mac wordt geplaatst

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt in Toast i.i.g. geen ‘Autorun’ voor een WMV aangeven.

Voor een .exe wel, maar dan alleen voor het PC-gedeelte van een CD-rom.

Bijdrager
    MacBlade

Ok,
    en als het kan hoe doe ik dat dan op een mac voor dat pc gedeelte?
    Ik kan met Toast toch een PC compatible cd maken?

Bijdrager
    cdeleeuw

Dit is bijna niet te doen. Bij Widows XP bijv. hangt het van de instellingen van de gebruiker af wat er gebeurt wanneer een CD/DVD wordt geladen. Daar heb je (o.a. om beveiligingsredenen) weinig invloed meer op. Je kunt wel een Autorun o.i.d. maken, maar omdat je ook niet weet welke player geinstalleerd is (die moet je aanroepen) wordt dit een lastige zaak. In principe vraagt windoos aan de gebruiker wat er moet gebeuren als er een cd wordt geladen, dit wordt niet meer aan het programma op de cd overgelaten. En ook autorun wordt steeds vaker uitgezet tegenwoordig…

De meeste gebruikers geven windoos de opdracht om aangetroffen media-bestanden meteen af te spelen, dus in dat geval gaat het goed en wordt je bestand meteen afgespeeld. In andere gevallen gebeurt dat wat de gebruiker wil (bijvoorbeeld niets) en daar kun je als producent niet veel meer aan doen.

Misschien niet echt een antwoord, maar hopelijk wel verhelderend.

Christiaan.

Bijdrager
    MacBlade

Dank voor de uitleg.
    Rest mij om dan alleen het bestand op CD te plaatsen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.