6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    theo1

Autosleep en deactiveren scherm Apple Watch

Sinds enkele dagen gebruik ik naar volle tevredenheid de Apple Watch app Autosleep om de kwaliteit van mijn slaap te monitoren. Probleem was de eerste paar keer dat gedurende mijn slaap het scherm van mijn Apple Watch oplichtte, bij omdraaien of beweging van mijn arm. (Om Autosleep te gebruiken moet je gedurende je slaap je Apple Watch omhouden). Dit veroorzaakte natuurlijk licht en maakte mezelf of mijn partner wakker. Ik heb dit op kunnen lossen door in de Watch >InstellingenAlgemeen> Activeer scherm uit te zetten. Hierdoor blijft het scherm, ook bij bewegen van je arm in je slaap, op zwart.

Echter, overdag is deze instelling natuurlijk weer lastig, want dan wil ik natuurlijk graag dat mijn scherm wel oplicht bij een armbeweging. En elke dag de instelling ’s ochtends en ’s avonds weer veranderen is eigenlijk onhandig. Het zou mooi zijn als er een mogelijkheid zou zijn om ┬áe.e.a. te automatiseren: dus bv van 23 uur ‘avonds tot 06 uur ‘ochtends scherm op zwart. En vanaf 06 uur ’s ochtends scherm weer actief. Weten jullie of en hoe je zoiets zou kunnen instellen?

Dank vast voor jullie reacties!

Bijdrager
    Pietje13

Als je het beginscherm van je watch omhoog veegt zie je twee “poppetjes” als zevende icoontje. Dit is de zogenaamde theatermodus waarbij je horloge wel meldingen blijft geven, maar niet oplicht bij beweging of draaien. Alleen als je fysiek op je scherm drukt zal het oplichten.

Dit doet dus wat je nodig hebt en kun je makkelijk in- en uitschakelen. Let op: mocht je een melding krijgen trilt hij wel. Zodoende ook handig om je watch op niet storen of stil te zetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Zo doe ik het idd ook: de Theater modus!

Dit icon heb ik dan ook bovenaan het bedieningspaneel gezet. (Dus ook bij jou hoeft het icon ook niet op de ‘zevende plek’ te staan.)

Niet storen wordt in principe gematchd met je iPhone (Watch app>Mijn Watch>Algemeen>Niet storen).

Bijdrager
    theo1

Ah, dat zijn goede tips.  Dank beiden!

Bijdrager
    GoeieDag

En Theo, al uitgeslapen? Werkte het dus goed, deze tips?

Bijdrager
    theo1

Tot mijn schande zag ik dat ik nog niet de uitkomst van jullie adviezen had vermeld. In het kader van beter laat dan nooit: de tip mbt  theatermodus werkt perfect. Autosleep houdt nu prima mijn slaap bij zonder te worden gestoord door een steeds oplichtend scherm. Nogmaals dank voor jullie tips!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.