7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

AutoSave uitschakelen bij Lion

Ik wil graag AutoSave bij Lion uitschakelen, omdat deze ongewenst wijzigingen opslaat. Heb de functie Bestanden Vergrendelen bij Time Machine uitgevinkt, maar dit geen effect op programma’s zoals Teksteditor.

Duidelijker omschreven, als ik een bestand bewerk in Teksteditor en sluit het venster, dan worden de wijzigingen direct opgeslagen zonder dat eerst aan mij te vragen. Aangezien ik regelmatig grote configuratie bestanden voor netwerkapparatuur moet bewerken, mag zoiets dus niet gebeuren. En om achteraf al die versies te gaan vergelijken bij tekstbestanden die honderden regels code bevatten, is dat haast onmogelijk.

Is er een oplossing om AutoSave voor alle applicaties uit te schakelen?

Bijdrager
    Bertusmaximus

Hier ongeveer hetzelfde probleem, ik heb gewoon snow leopard weer geinstalleerd. Alles werkt weer zoals ik het graag wil. Heb Lion in een vm draaien en kijk af en toe of het al gefixt is. Tot nu toe vindt ik lion niet echt een verbetering.

Bijdrager
    Bertusmaximus

bewerken van tekstfiles met vi geeft trouwens geen probleem, die doet nog normaal:)

Bijdrager
    Short

RestoreMeNot, http://restoremenot.info/
    Hierbij kun je zelf aangeven welke applicaties geen gebruik moeten maken van AutoSave

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    Bertusmaximus op 05 oktober 2011

bewerken van tekstfiles met vi geeft trouwens geen probleem, die doet nog normaal:)

UNIX programma’s staan los van AutoSave, maar in dat geval zou ik net zo goed ook Nano kunnen gebruiken als tekst editor;)

@Short: Ik heb Resume zelfs helemaal uitgeschakeld, maar geen effect. En Restoremenot werkt ook niet, overigens wel een handig programma:)

Bijdrager
    hezndepezn

Om autosave uit te schakelen moet je toch in timemachine zijn. Zie hier ……. http://www.youtube.com/watch?v=lz_DApNgbyA

Bijdrager
    hezndepezn

Iets te voorbarig :sad:, je zet daarmee alleen het automatisch locken uit. Autosave is idd knap vervelend, vooral wanneer een document vanaf een server wordt geopend, het desbetreffende programma bevriest een tijdje tot het document bewaard is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.