7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

autosave bestanden terughalen?

Hallo,

Probleem…. Mooi stuk getypt…. cmd + s…. cmd + w en dan krijg ik de melding om op te slaan… net gedaan dus lekker afsluiten… en nu zie ik tot mijn stomme verbazing dat de laatste update van mijn documenten map gisteren was ********…. Ik helemaal blij dat hij automatisch versies bijhoud in zo’n microsoft user data map…. maar ik kan hierin niets terugvinden… die map is wel vandaag laat voor het laatst bewerkt… maar het meest recente bestand is oud… Ik draai SL en het Office 2011….. en het gaat hier om word…..

Is er nog een andere oplossing dan alles opnieuw typen???

groetjes

Bijdrager
    AppleStef

Office heeft geen autosave.

Kun je nog meer punten gebruiken? Er staan bij je post dus 45 punten!

Bijdrager
    mowat

@AppleStef
    Dan mist Office for Mac een functie die het in Windows wel heeft , want daar heeft Office wel degelijk een autosave.En zowel eentje dat je met tijd kan instellen , als eentje die je document opslaat als de stroom plots uitvalt.

Aanvulling:
    Ik heb juist even bij mijn Office for mac nagezien , en daar kan men ook wel degelijk autoherstel inschakelen en kiezen om de hoeveel minuten dat moet gebeuren , en je kan zelf bepalen waar het autohersteldocument moet worden opgeslagen.

Bijdrager
    piebas
    mowat op 04 oktober 2011

Ik heb juist even bij mijn Office for mac nagezien , en daar kan men ook wel degelijk autoherstel inschakelen en kiezen om de hoeveel minuten dat moet gebeuren , en je kan zelf bepalen waar het autohersteldocument moet worden opgeslagen.

Autosave is iets anders als autoherstel.

Autoherstel is voor als word crashed, niet tussendoor het bestand opslaan.

Bijdrager
    mowat

@Piebas
    In het Engels noemt men het blijkbaar toch ook “autosave”.
    Zie maar hoe dikwijls de benaming autosave voorkomt op deze link…

http://www.ehow.com/how_5056229_turn-autosave-word-documents.html

Trouwens , als autoherstel enkel gegevens opslaat wanneer je computer crasht , waarom moet je dan opgeven om de hoeveel minuten je de gegevens wil opslaan ? Dat heeft dan toch geen nut.
    Ik gebruik die autosave/autoherstel altijd voor mijn excelsheets omdat verloren getallen soms nog moeilijker ligt als tekst en die slaat punctueel elke minuut de gegevens op. En daar ben ik , zonder dat er een crash geweest is , toch al enkele malen door gered.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Webpagina’s van derden zijn vaak niet de beste bron voor de correcte terminologie … Als je het hebt over Word is de juiste naam AutoRecover:)

En het bewaart niet alleen wanneer er iets vastloopt — dat zou een slechte zet zijn, want er is grote kans dat als het programma vastloopt, het niet de kans krijgt om eerst nog even wat veilig op de harde schijf te zetten. AutoHerstel bewaart dus om de zoveel minuten een reservekopie zodat je nooit meer dan dat aantal minuten werk zou moeten verliezen. Maar geef mij maar Automatisch bewaren en Versies.

Bijdrager
    mowat

@Jakko,

Die functie in Word bewaart dus wel degelijk om de x minuten een kopie , wat ik wilde uitleggen.
    Maar wel spijtig dat je in versies geen aantal minuten kan instellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.