7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rubanov

autorun cd rom mac/pc

Hallo.
    Heeft iemand een idee hoe ik mijn .swf op een cd-rom kan zetten zodat het zowel op een pc autorun heeft als op de mac autoplay, inclusief icoon van de cdrom zelf.
    Kan een .swf uberhaubt een autorun/autoplay hebben?

tnx.
    Rubánov

Bijdrager
    Mando

je moet zowel voor mac als voor Windows een aparte session branden.
    Die voor de Mac heeft volgens mij niets bijzonders nodig, gewoon swf bestandje (projector) in het Mac mapje.
    Voor de Windows session heb je ook een autorun scripje nodig.
    Kan je gewoon met textedit maken. Ziet er als volgt uit:

[autorun]
    open=naamvandeflashfilm.exe

je bewaart dit tekst bestandje met de .inf extensie en brand dit samen met je swf en de projector (.exe) in je Windows session.

Het addertje onder het gras is dat het volgens mij alleen met toast onder OS9 kan. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Succes:|

Bijdrager
    Tomaat

Je ken er zelfs nog een mooi incoontje aan vast plakken door:
    [code:1:5398e86db0]
    [autorun]
    open=naamvandeflashfilm.exe
    icon=naamvanheticon.ico
    [/code:1:5398e86db0]
    erbij te zetten:)

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ja .swf kan autoplay hebben, maar dan moet de computer wel de stand-alone flashplayer hebben (naast de browser plug-in).
    Publish je fla naar een windows- én macprojector

Voor mac icoon aan de cd: maak een image dat je wilt branden, mount dit, selecteer het, appeltje-i, selecteer icoon, plak het gewenste plaatje er voor in de plaats.

Ik heb ooit iets gelezen dat je onder os x autorun kunt maken door middel van folder actions…. het is er in ieder geval uitgehaald door apple ‘vanwege kans op virussen’

Bijdrager
    michelvdb

Ik hou niet van autorun en autoplay.
    Dan doe ik – Weg ermee!

Bijdrager
    Ja Rune

ik heb autorun nog niet weten werken onder os x, toch niet met directorprojecten, autorun aanzetten in toast

Bijdrager
    Apollo
    ”www.project-euh.com”

Ja .swf kan autoplay hebben, maar dan moet de computer wel de stand-alone flashplayer hebben (naast de browser plug-in).

Wellicht een beetje off-topic, maar ehm … bestaat zo’n stand alone flashplayer ook voor OSX? Ik zit nog wel eens te hannessen met educatieve cd-roms met Flash: werken perfect op de PC, maar zijn niet aan de praat te krijgen op m’n Mac, terwijl dat toch gewoon zou moeten kunnen. Educatieve uitgevers vinden het teveel moeite om te bedenken dat er ook nog mensen met een Mac op deze wereld bestaan en dat dat uurtje werk om er een mac-versie van te bakken ze niet over de kop zal helpen.
    Kan ik eventueel zo’n cd-rom ‘rippen’ en er zelf een mac-versie (met zo’n projector) van maken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.