8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    oudgeleerd

"Autorisatieverzoek verstuurd" om iCloud te kunnen blijven gebruiken…

Ik heb altijd alleen maar Apple-producten gebruikt, en ook over mijn bijna 3 jaar oude iPad heb ik hardware-matig niks te klagen. Maar ik krijg nu vrijwel dagelijks wel deze melding: “Autorisatieverzoek verstuurd. Om iCloud op deze iPad te blijven gebruiken moet u het apparaat autoriseren vanaf een van uw andere apparaten die iCloud gebruiken of uw iCloud-beveiligingscode invoeren.” Daar snapte ik helemaal niets van, nog steeds niet, ik ben geen nerd, vind er niets over in de gebruikershandleiding, en de (pas na twee dagen, en wel 4 of 5 maal opnieuw gevraagde en toegezonden) code werd even zo vaak als ‘onjuist’ geweigerd.
    iCentre Groningen vertelde mij dat het te maken had met een ooit foutief ingevoerd back-up e-mailadres dat ik niet zelf kon verwijderen, maar dat het voor Apple een koud kunstje zou zijn en verwees mij daarvoor naar de Apple-helpdeskpagina. Die meldde drie dagen achtereen dat online een afspraak maken op geen enkele manier mogelijk was, (“probeer het later nog eens”), zonder echter een alternatief of een telefoonnummer te bieden. Na 4 dagen belde ik in wanhoop een nummer dat daar niet écht voor bedoeld leek. Na het inspreken van een keuzemenu kreeg ik te horen dat mijn iPad te oud was voor gratis hulpverlening en dat ik eerst een voucher van €29,90 zou moeten kopen. (Maar als ze zo precies weten dat ik mijn iPad in juli 2013 heb gekocht, dan weten ze uiteraard ook dat ik nooit enig gebruik heb gemaakt van mijn Apple-care…)

Inmiddels zijn van mijn iPad al een paar (oudere) foto-albums spoorloos verdwenen en is het wachten op de ontdekking van nog meer vervelende verdwijningen.
    Ik heb twee vragen: 1.) hoe los ik (toch zelf…?) het probleem op, en 2.) is dergelijke ‘gedwongen winkelnering’ inmiddels gewoon geworden bij Apple en moet ik daar maar aan wennen…? Of doe ik iets gewoon niet goed?
    (De eerste vraag is uiteraard het meest urgent… Bij voorbaat dank.)

Moderator
    Raymon Mens

First things first. Log eens in op https://appleid.apple.com/nl en kijk daar bij ‘bereikbaar op’ of er e-mailadressen staan die je niet meer gebruikt. Dan weten we of het verhaal van iCentre iets voorstelt of niet.

Daarnaast: Apple biedt de mogelijkheid om een afspraak te maken bij de genius bar in een van de Apple Stores. Dat is gratis voor de bezitters van een Apple-apparaat, het maakt niet uit hoe oud. Gezien je in Groningen zit, is de Apple Store in Den Haag, Haarlem of Amsterdam nogal ver (wel een leuk uitje). Telefonische ondersteuning is een extra en is na aanschaf van een apparaat 90 dagen of na aanschaf van AppleCare twee jaar (of drie jaar, weet het niet uit m’n hoofd).

Sleutelbeheerder
    Night

Voor iCloud is er gratis telefonische support (alleen Engelstalig). Je wordt zelfs door hún gebeld en zelfs op een tijd dat het jou uitkomt:
    https://getsupport.apple.com

Even door de schermen klikken tot je bij ‘Contact opnemen met Apple Support’ komt.

Bijdrager
    GoeieDag

Het heeft niks met ‘gedwongen winkelnering’ te maken, maar met een terechte hoge graad van beveiliging.

Verder begrijp ik niet hoe jouw probleem eens in elkaar zit, maar je kunt eens online kijken bij het beheer van je iCloud account.
    https://appleid.apple.com/nl-nl

En log eens uit en weer in op die iCloud account op je iPad.

Edit: zie dat Ramon dezelfde tip gaf. Nou ja, succes.

Bijdrager
    gipsman

Je bent wel degelijk ingelogd met jouw ID? Het is toch niet zo dat je de iPad even uitgeleend had aan een familielid/vriend/kennis/kind/kleinkind/groot kind die niet uitgelogd zijn? Heb je recente backup op een mac?
    Je zou de iPad kunnn herstellen dwz volledig leegmaken en herstellen vanaf de backup. Je krijgt dan alles gewoon terug behalve de wijzigingen van na de backup. Of probeer eerst een zachte reset door homeknop+powerknop 10 seconden in te drukken.

Bijdrager
    astrohubble

oudgeleerd haalt je exact de woorden uit de mond!!!

Bijdrager
    astrohubble

oudgeleerd haalt me de woorden uit de mond!!!
    wat een gedoe om een ‘apparaat te autoriseren’!!!
    en dat Apple blijkbaar aan gedwongen winkelnering doet… dat is inderdaad erg vervelend!

Bijdrager
    Kairoos Support

Hoi je dit kunt oplossen is door naar jouw AppleID te gaan via een browser (pc) https://appleid.apple.com/nl-nl en daar de twee factor authenticatie uit te zetten. Uiteraard tijdelijk. Als alles weer werkt kun je die weer aanzetten. Dit werkte bij mij in elk geval meteen. Je moet dan wel je account beveiligen met 3 beveiligingsvragen. Succes!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.