11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    eric huber

Autonomie iPad

Ik bemerk dat de autonomie van mijn iPad verminderd. Is dit een normaal verschijnsel?
    Het gaat hier om een iPad 3, met 32 GB.

Bijdrager
    Rickje

Autonomie… wat een interessante woordkeuze voor een probleem met een iPad. Ik heb in ieder geval werkelijk geen idee wat je ermee bedoeld.

Bijdrager
    KarelWillem

De term autonomie is afgeleid van het Grieks αυτονομία (autonomía, autos (zelf) + nomos (wet), autonomos (eigen wetten opleggend)) en beschrijft het vrij zijn van extern bestuur.

Ja, dat wordt bij die van mij ook steeds minder kan ik zeggen.
    :)

Bijdrager
    Rickje

Nou, als ik dan de definitie van KarelWillem zou gebruiken: ik ondervind geen vermindering van de autonomie. Het zijn gewoon de keuzes die je zelf maakt, verder kan ik nog steeds hetzelfde doen op IOS 7 als op IOS 4 in het verleden.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Targaryen

Met autonomie op het gebied van elektronica zoals de iPad of een mobiele telefoon bedoelt men meestal gewoon de tijd dat het apparaat stand-by kan zijn. Met andere woorden: de tijd dat een apparaat kan meegaan voor de batterij leegraakt.

Bijdrager
    Bamboe81

Bij mijn iPad was vanaf het begin nauwelijks enige autonomie te bespeuren. Maar dat is dan ook de 1ste generatie, dus wellicht is dat later beter geworden…

Bijdrager
    KarelWillem

Ah oké ‘vrij zijn van extern bestuur.’

Lezen we als ‘werken zonder aan de lader te hangen’.:)

Is dat normaal? Ehm… eigenlijk wel. Elke accu zal in zijn levensloop capaciteit verliezen.
    In hoeverre je dat – en hoe snel – gaat merken, is helemaal afhankelijk van leeftijd en het al dan niet intensief gebruik.

Bijdrager
    eric huber

Dank jullie allemaal. Met autonnomie bedoel ik gewoon : hoelang kan ik mijn iPad gebruiken nadat ik hem geheel heb gevuld.
    Bij aanschaf bedroeg de autonomie 10 uur.
    Ik heb de indruk dat die tijd aan het teruglopen is. Iets in de buurt van 8-9 uur. Het is moeilijk omdat te timen. Het is maar een indruk die ik heb

Bijdrager
    KarelWillem

Bij aanschaf had je iOS 6 er op staan, nu misschien iOS 7.
    Met standaard (background-)activiteiten die energie kosten.

Temperatuur van de omgeving maakt ook al uit.
    Staat je helderheid misschien iets hoger?
    En welke apps populair zijn. Misschien draai je nu andere apps dan in het begin?

Kan allemaal uitmaken in batterijduur.

Bijdrager
    Martin55

De batterij indicator is een “zelflerende indicatie” die af en toe gecalibreerd dient te worden.
    Dit calibreren doe je door, eens in de zoveel tijd, de iPad geheel leeg te gebruiken totdat hij zichzelf uitschakeld en vervolgens zonder onderbreking geheel vol te laden.
    Hiermee leert de indicatie weer wat leeg en wat vol is en zal weer een juiste waarde aangeven.:nerd:
    Misschien dat dan weer de tien uur gehaald kan worden, anders is toch het verbruik toegenomen of is de accu aan het slijten wat inderdaad ook normaal is.
    Overigens had ik tot voor kort ook een iPad 3 die bij ca. 30% lichtintensiteit (en Bluetooth uit plus dichtbij WiFi router) makkelijk 14 uur haalde.

Het is moeilijk omdat te timen. Het is maar een indruk die ik heb….

Ehhhu …. Hoezo moeilijk? Kijk eens bij “instellingen, algemeen, gebruik”, hier zie je exact hoeveel tijd de iPad na het laden gebruikt is c.q. stand-by heeft gestaan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.