8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macadamian

Automount NAS probleempje

Heb het inmiddels voor elkaar om mijn Synology 210j te ‘automounten’ nadat ik mijn MBP het aangezet, wat wel irritant is, is dat OSX gelijk een aantal vensters openzet van de mappen die ik op de NAS heb aangemaakt; kan ik dit ook ‘uitzetten’? …hoe dan?

hoor graag van 1 van jullie!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je moet de mappen sluiten voordat je afsluit.

Bijdrager
    Macadamian

heb ik geprobeerd, maar zowel bij een herstart als bij afsluiten en daarna weer opstarten floepen ze allemaal weer tevoorschijn…

Bijdrager
    Artell

Ik gebruik “AutomountMaker” om met mijn QNap te mounten en die doet dat niet.. Ik weet niet hoe je het mounten doet maar je zou bij Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Inloggen een vinkje kunnen zetten bij “Verberg” van de betreffende mountopdrachten.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staan die mappen soms in je opstart onderdelen? Systeemvoorkeuren>Accounts>Opstarten.

Bijdrager
    Macadamian

klopt, dan heb ik gelijk de nodige ‘schijven’ op m’n bureaublad staan; ‘k begrijp dat het een niet kan zonder het ander uit te sluiten?

Bijdrager
    Vinhelper

Probeer dit eens, zoals je in de rode regel ziet. Dan zou de Finder geen vensters moeten openen, als je opstart.

Offtopic: zo te zien tijd dat ik opruiming ga houden, en erachter komen wat SurplusMeterAgent voor iets is…:slant:

Bijdrager
    Brandaris

Ik gebruik een apple script dat je vervolgens gelijk met de mac laat opstarten, zie afbeelding hierboven.
    Zet het volgende in het script:

tell application “Finder”
    delay 5
    mount volume “afp://10.0.1.????/mapnaam” as user name “……” with password “……..”
    end tell

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.