10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dev10

Automator – Wil geen adresboekitems selecteren

Ik heb deze vraag eerder gesteld op in een ander subforum, maar daar kreeg ik geen respons

Een paar maanden geleden ben ik over gestapt van een Windows/Ubuntu naar Mac OS. Dit bevalt mij heel goed. Ik heb alleen het probleem dat ik zit met mijn contactpersonen in Mail.

Ik heb een telefoon met Windows Mobile. (HTC S710) Via VMWare Fusion draai ik Windows XP Professional. (Vanwege testen en dergelijke in Internet Explorer) Omdat een Windows Mobile apparaat niet zo heel gemakkelijk synchroniseerd met een Mac, wil ik dit via de virtuele Windows installatie laten doen. Ik zit er dan over te denken om mijn contactpersonen te exporteren uit Adresboek en dan op een FTP-site te zetten. Ik wil dan een service schrijven die één keer per dag mijn contactpersonen van die FTP-server afhaalt en dan in Outlook importeert zodat ik deze kan synchroniseren met mijn telefoon. Dus op de volgende manier: Mac > FTP-server > Windows. Het hoeft niet meer terug daarna.

Inmiddels heb ik via Automator een mooi stukje software gemaakt dat de contactpersonen exporteert, deze met FTP op de server zet en vervolgens het bestand van het bureaublad verwijderd. Ik heb echter een probleem. Ik moet ze handmatig aanvinken, omdat ik niet kan zoeken in het adresboek. Ik wil zoeken op Naam is niet gelijk aan ‘*’ echter krijg ik dan een foutmelding. De exacte foutmelding is:

”Automator”

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het uitvoeren van de taak ‘Zoek Personen in Adresboek.’ Controleer de kenmerken van de taak en voer de takenreeks opnieuw uit.

Verder staat er in het statusvenster:

”Automator”

Zoek personen in Adresboek mislukt. Taak kan niet worden uitgevoerd (289498240)

In de screenshot is te zien hoe ik mijn workflow heb ingedeeld.

[URL=http://img259.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2ap5.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Wat kan ik het beste doen om dit goed te laten werken? Moet ik mijn workflow veranderen of is er iets anders verkeerd?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”dev10″

…Ik wil zoeken op Naam is niet gelijk aan ‘*’ echter krijg ik dan een foutmelding. …

Zit daar de fout dan niet? Je kunt misschien geen wildcards gebruiken in dit specifieke geval?

Bijdrager
    Yaris

Je kunt geen wildcards gebruiken in Automator.

Bijdrager
    KarelWillem

Standaard nergens op je Mac eigenlijk.

Bijdrager
    dev10
    ”Yaris”

Je kunt geen wildcards gebruiken in Automator.

Heb ik inmiddels aangepast. Nu gebruik ik ‘Naam is niet gelijk aan abcdefghijklmnopqrstuvwxyz’. Zelfde probleem.

Bijdrager
    Yaris

Maak een testworkflow aan waarin je enkel de actie “Zoek Groepen in Adresboek” zet. Geeft hij dan ook een foutmelding?

[*:5f21c895cb]Zo ja dan is er iets mis met je Adresboek.
      [*:5f21c895cb]Zo nee dan is er een conflict met de vorige acties in je workflow.[/list:u:5f21c895cb]

Bijdrager
      dev10

Heb ik gedaan. Hij geeft dan nog de foutmelding. Dat zou dus inhouden dat er iets niet goed zit in m’n adresboek. Hoe kan ik dit controleren/oplossen?

Bijdrager
      Yaris

Kun je je Groepen voor de rest normaal gebruiken? En wat als je in Automator één bepaalde bestaande Groep wel selecteert?

Bijdrager
      dev10
      ”Yaris”

Kun je je Groepen voor de rest normaal gebruiken?

Definieer normaal.;) Ik kan gewoon mensen in m’n adresboek in groepen zetten en zo gebruiken.

En wat als je in Automator één bepaalde bestaande Groep wel selecteert?

Dus personen die als groep Telefoon hebben bijvoorbeeld. Dat gaat ook niet. Ik kan geen mensen selecteren op groep.

Bijdrager
      Verwijder

een simpel script dat niet wil werken is onweerstaanbaar voor mij en ik heb er dus even naar gekeken. Automator wil bij mij ook geen personen uit het adresboek halen. wel de jarige personen maar daar heb je in dit geval niets aan. Automator zou overigens wel wat meer informatie kunnen geven over waarom het niet lukt. misschien kan je er op de volgende manier omheenwerken:
      verwijder de twee adresboekstappen en voeg in plaats hiervan een “Voer AppleScript uit”-stap toe (zit bij Hulpprogramma’s).
      het uit te voeren AppleScript:
      [code:1:7586812c85]on run {input, parameters}
      tell application "Address Book"
      return people of group "testgroep"
      end tell
      end run[/code:1:7586812c85]

hierna volgt de “Exporteer vCards”-stap.

het scriptje hierboven geeft alle personen van groep testgroep. ook is mogelijk o.a. alle personen:
      [code:1:7586812c85]return people[/code:1:7586812c85]
      of alle personen zonder * in de naam
      [code:1:7586812c85]return people whose name does not contain "*"[/code:1:7586812c85]

p.s. voor als je handig bent met unix-commando’s, dit geeft een vCard van de personen van groep testgroep:
      [code:1:7586812c85]osascript -e "tell app "Address Book" to get vCard of people of group "testgroep" as string"[/code:1:7586812c85]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.