7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

automator vraagjes

hoi

ik wil graag een bepaalde file (een alias) gebruiken in een automator workflow. Ik wil graag dat de file geopend wordt. Normaal kun je in een workfloew dan aangeven met welke applicatie hij geopent wordt. Maar in dit geval gaat het dus om een alias (voor het mounten van een netwerkdisk) Die dus normaal met finder wordt geopend. je kunt echter niet aangeven dat finder ook een applicatie is. Hoe zou ik dit kunnen regelen?

Andere vragen:

-hoe kan ik in automator de trash ook echt legen
    -hoe kan ik een automator een bepaalde toetsemcombi laten ‘indrukken’. Dus bv ik wil een applicatie laten openen en binnen die applicatie dan een bepaalde toetscopmbi laten doen zodat er weer iets anders gebeurd

alvast bedankt voor de moeite!

groet

rogier

Bijdrager
    mekker

hier kun je een actie downloaden om een toetscombie in te drukken & je prullenbak te legen.

er is een finder actie om een disk te mounten in automator.

suc6

Bijdrager
    Yaris

Je link werkt niet, mekker: Safari kan de pagina ‘http://www.automatedworkflows.com/’ niet openen omdat de server niet meer reageert.

Bijdrager
    mekker

ah…mischien dat ze nog op automatorworld.com te vinden zijn.

edit net ff gekeken op automatorworld.com zie: “finder action pack” en “System Action Pack” voor de acties

mvg

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”iDude”

je kunt echter niet aangeven dat finder ook een applicatie is. Hoe zou ik dit kunnen regelen?

De .app van de Finder staat in /Systeem/Bibliotheek/CoreServices.

”iDude”

-hoe kan ik een automator een bepaalde toetsemcombi laten ‘indrukken’.

Je kunt Automator ook AppleScripts uit laten voeren, waardoor je dingen kunt (laten) doen als op knoppen, menu’s e.d. klikken. Het is wel een gepuzzel om uit te zoeken hoe je dat werkend krijgt, want AppleScript is aan de ene kant een makkelijke taal, maar aan de andere kant een taal die VEEL betere documentatie nodig heeft wil hij ook echt zo makkelijk in gebruik zijn als Apple hem doet voorkomen:(

Bijdrager
    Yaris

Hier vind je een scriptje voor het veilig legen van de prullenmand.

Bijdrager
    iDude

bedankt voor alle tips!

macosx.nl rules!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.