4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nimbusx

Automator > Unison

Olla,

Is er iemand die weet hoe je Automator kan inzetten voor de volgende handeling?

1) Ik download een NZB via NZB Matrix.
    2) Wordt automatisch opgeslagen in de Download folder
    3) Ik open Finder > Download en dubbel klik op de NZB en Unison doet z’n werk… grab, unrar etc

Nu komt de vraag…
    Kan Automator via een juist script die NZB in de Download folder herkennen en deze voor mij openen in Unison?

Ik weet het is 10 seconden werk om het zelf te doen, maar ben benieuwd of dat proces geautomatiseerd kan worden.

In FireFox kon je aangeven wat er met een download moet gebeuren.. Gebruik alleen liever Safari en die plugin is er niet (volgens mij).

Groeten,

Roland

Moderator
    Poezenbeest

Je kan een takenreeks maken waarbij je Finder laat zoeken naar bestanden in de map Downloads van het type NZB en deze laten openen. Dit kan je koppelen aan een sneltoets.

Volgens mij is het niet mogelijk om een takenreeks continu te laten draaien….

Bijdrager
    Pieterr

Ja dat kan wel, via een Folder Action.

Alleen gaat het in elkaar sleutelen van een werkende oplossing je wel een uurtje kosten, dus de terugverdientijd is suboptimaal…:wink:

Bijdrager
    SanderMichelsen

Beste Roland,

Kan volgens mij veel eenvoudiger. In de laatste versie van Unison kan je NZB Matrix toevoegen als zoekmachine. Als je dan een zoekactie hebt uitgevoerd en je klikt op het NZB bestandje om deze te downloaden, dan opent Unison hem automatisch en begint dan de bestanden binnen te trekken. Ook is het mogelijk om meerdere zoekportals aan Unison toe te voegen, wel zo handig.

Succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.