6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    stolichnaya

Automator script

Ik zoek een Automator script die documenten die aangemerkt worden als Photoshop eps maar in werkelijkheid Illustrator eps zijn weer terugzet naar Illustrator eps. Dit komt bij mij n.l. regelmatig voor. Of is er een slimmere manier om dit te omzeilen? (10.4.5)

Bijdrager
    croonenv

volgens mij moet je een eps bestand kiezen. dan info en dan selecteer je “gebruik dit programma altijd voor deze extensie” of zoiets. dan komt er nog een waarschuwing dat sta je toe en dan wordt het bestand altijd met illustrator geopend. Ik zit nu niet achter een mac om het te testen. sorry.

Bijdrager
    Brims

Plus dat je jemoet afvragen nog wel eps bestanden aan te maken.
    Je kan namelijk gewoon .PSD en .ai bestanden gewoon plaatsen in Indesign en nu ook QuarkXpress.
    Ik ben het mijzelf ook langzaam aan het afleren.

Bijdrager
    stolichnaya

Tuurlijk weet ik dat ik met Cmd-i de creator kan veranderen en dat Indesign en Quark psd’s aankunnen. Maar als ik een bak met stockmateriaal krijg is het geen feest om dat allemaal handmatig om te gaan zetten. Dus daar zoek ik een oplossing voor.

Bijdrager
    croonenv

Wat zeg ik nou!!! aah hier is het : cmd I >Open met> illustrator>”wijzig alles” klikken, dan opend hij IEDER eps bestandje met illustrator

Bijdrager
    stolichnaya

Niet helemaal goed begrepen Croonev. Er zijn n.l. Illustrator eps-en en Photoshop eps-en. Als je wijzig alles ingeeft maakt ie alles of AI of PS. Capice?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.