5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapoost

Automator script uit laten voeren na bestand toevoegn in map

Hallo,

Ik ben niet heel erg thuis in Automator, en vroeg mij het volgende af;

Is het mogelijk om een map een automatisch script te geven zodat op het moment dat er een bestand (torrent file) in die map wordt gezet deze automatisch ook word geopend in mijn torrent programma?

I hope so…

Groeten, Jaap

Bijdrager
    Brac

Volgens mij kun je dan gewoon de takenreeks aanmaken in automator en dan met rechtermuisknop > configureer mapacties die actie aan een map hangen.

Bijdrager
    jaapoost

Dat klopt, het is alleen de bedoeling dat de actie wordt uigevoerd op het moment dat ik een torrent file in de map sleep.

Kortom, automator moet de actie dus uitvoeren op het moment dat hij ziet dat er een nieuw bestand aan de map is toegevoegd.

Bijdrager
    Granny Smith

rechtsklikken (of ctrl-klik) op de folder…

dan onderaan in het menu voor folderacties kiezen… dan krijg je een klein venstertje

het vinkje aanvinken (om de folderacties te enablen)

dan op het plusje klikke en de acties samenstellen… je zal hier ergens je automator-scriptje moeten invullen/selecteren

je kan dan ook ergens kiezen wanneer die actie moet gebeuren: bij nieuwe file ofzoiets (het wijst zichzelf wel uit)

succes:D

edit: heb het net nog effe nagekeken… apple heeft een tempate voor nieuwe items… dit script moet je selecteren en editen… dit script kijkt of er nieuwe files zijn en dan zou je het automator script moeten opstarten met de juiste parameters… maar van applescript weet ik ni zo veel af dus ik kan u hier ni mee helpen…

Bijdrager
    jaapoost

Ok, cool, ik ben al 1 stap verder… ik krijg nu een melding wanneer ik een item toevoeg.

Helaas lukt het mij niet zo 123 om de volgende stap te maken; namelijk, ipv de melding wil ik dat het bestand dat ik toevoeg automatisch word geopend in een bepaald (torrent) programma…

EDIT: Ik ben de AppleScript ingedoken, en heb deze zo weten aan te passen dat hij ieder soort bestand gewoon opent! Dus nu zal dat ook werken voor torrent files, bedankt voor de tip dus!

Voor iedereen die benieuwd is naar de code:

[code:1:faef6024ee]
    property dialog_timeout : 30 — set the amount of time before dialogs auto-answer.

on adding folder items to this_folder after receiving added_items
    try
    tell application "Finder"
    –get the name of the folder
    set the folder_name to the name of this_folder
    end tell

— find out how many new items have been placed in the folder
    set the item_count to the number of items in the added_items

tell application "Finder"
    –go to the desktop
    activate
    –open the folder
    open this_folder
    –select the items
    open the added_items
    end tell
    end try
    end adding folder items to
    [/code:1:faef6024ee]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.