5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ¿`„

Automator programma’s automatisch het werk laten doen.

Hallo beste mensen,

Ik ben de laatste tijd bezig wat taken met automator te automatiseren. Dit gaat prima. Zo heb ik een programma gemaakt dat mijn download map sorteert. Zo verplaatst het bijv. alle dmg files en sit files in de door mij aangewezen map. En heb ik het mutatie bestandje van mijn bank automatisch laten hernoemen. Allemaal erg handig dus 8).

Maar nu de volgende stappen:

1) Stel dat ik nu wil dat een van deze programmaatjes elke dag om 15:53 autmatisch gaan lopen ? Hoe krijg ik dat voor elkaar ? Dat lijkt me helemaal ideaal want dan heb ik er geen omkijken maar naar.

2) Bij het opslaan van zo’n automator scriptje/programma heb ik de keuzes: opslaan als “programma”, “takenreeks” of als “plugin”. Programma is mij wel duidelijk. Maar de twee andere opties ??

Heeft iemand hier iets over te zeggen zodat ik helemaal zielsgelukkig ben met mijn onlangs aangeschafte powerpc ? 8)

Groet, Marco

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Opslaan als takenreeks is zodat je hem later weer kunt laden in Automator zelf, wat niet gaat als je hem als een programma opslaat. Als plugin weet ik ook niet precies, maar als ik het even probeer dan krijg ik de indruk dat je de takenreeks op die manier rechstreeks vanuit een ander programma aan kunt roepen.

Automatisch op een vaste tijd uitvoeren moet kunnen, denk ik, maar de enige manier die ik kan bedenken is via het terminalcommando cron

Bijdrager
    hansenonline

je kan ook via ical bepaalde programma’s laten lopen, stond in macfan een keer een artikel over. dit ging over backuppen, maar ik denk dat het ook voor andere doeleinden geschikt is!

Bijdrager
    wilko

Via iCal schedulen is ranzig.
    Unix heeft daarvoor een prima tool en die heet inderdaad cron.

Open een Terminal en typ:
    sudo nano /etc/crontab

Dan krijg je een bestand waarin je geautomatiseeerde taken kan maken. Hoe dat precies werkt, kun je hier vinden:
    http://www.adminschoice.com/docs/crontab.htm

Het commando wat je waarschijnlijk moet gaan gebruiken is ‘open’:
    open /Applications/Mail.app (bijvoorbeeld)

Bijdrager
    ¿`„

Super … allemaal bedankt voor de tips… ik ga er mee aan de slag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.