10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Automator is super!

Misschien beetje overbodig om te laten weten, maar wat is Automator een handig programma! Brengt weer even wat extra functionaliteit aan OSX… en ik kom er nu (8 maanden na installatie van Tiger) pas achter…
    – een map met afbeeldingen allemaal van grootte veranderen
    – bestanden automatisch als attachment laten versturen…
    kost even tijd om te maken, maar daarna alleen maar minder.. hulde!

:-D 8)

Bijdrager
    Elmo1608
    ”svan”

Dit kan ook zonder dit sympathieke robotje, sleep maar eens bestanden richting je mail-icon in de dock 8)

Bijdrager
    svan
    ”Elmo1608″
    ”svan”

Dit kan ook zonder dit sympathieke robotje, sleep maar eens bestanden richting je mail-icon in de dock 8)

jup, wist ik al, maar dit is leuker, en kan ze daarnaast naar op voorhand geprogrammeerde adressen sturen..

Bijdrager
    Rickje

Je eerste punt lijkt me wel handig :D

Bijdrager
    Pasav

Of bijvoorbeeld een heleboel foto’s hernoemen ..:D

Bijdrager
    tiny

Wellicht vind ik in dit draadje mensen die me hiermee kunnen helpen?

Bijdrager
    Elmo1608

@tiny:
    Ik ben bang dat je dit toch met applescript komt aan het doen, aangezien automator geen if-statements kent. Ik ben niet zo bedreven in applescript maar het zou dan zoiets kunnnen worden.

If filetype is jpg then
    doe iets

enz…

Bijdrager
    svan

@Tiny,
    niet geheel automatisch, maar misschien kun je wel wat met de taak “Filter Finder-onderdelen”? Deze in combinatie met “Kopieer Finder-onderdelen”, opgeslagen als Finder plug-in, moet toch hulpzaam zijn…

Bijdrager
    tiny

Tnx voor jullie reacties, guys.

Applescript beheers ik niet dus daar kan ik hooguit zoeken naar een script en de automator-functies zou ik moeten bekijken. De keren dat ik ervoor ben gaan zitten om een Automator-plugin te maken, is het me niet gelukt. Maar evengoed bedankt voor de reacties :)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

In elke geval de moeite om die Automator toch eens wat van naderbij te bekijken.
    Had ik nog niet gedaan.
    Bedankt voor de tips.
    8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.