6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Automator: bestanden verplaasten naar 1 gezamenlijke map

Ik heb een hoofdmap met daarin een heleboel mappen en die mappen hebben 1 of meer andere mappen.

Hoofdmap – Map 1 – Map 1 A
    Map 1 B
    Map 1 C
    Map 2 – Map 2 A
    Map 2 B

Etc. de mappen met de letters bevatten 3 verschillende bestanden. waaronder een PDF. Is het mogelijk om met automator alle pdf bestanden uit de mappen met de letters te verplaatsen naar 1 gezamenlijke map. Ter info het gaat om zo’n 1500 bestanden.

Ik hoor graag jullie tips.

Bijdrager
    Pieterr

Open een Terminal, ga in de hoofdmap staan (cd mapnaam), en verplaats alle PDF bestanden naar de hoofdmap:

find . -iname "*.pdf" -exec mv {} . \;
    Bijdrager
    Nielso

Schandalig van mij om niet te reageren op hulp.

Het werkte, maar alle PDF die had werden naar de hoofdmap verplaats en niet alleen de pdf’s van de map die ik geselecteerd had. Maar met behulp van Time Machine kon ik dat weer terug zetten.

Bijdrager
    Pieterr

Goed om te horen dat het gelukt is.
    En handig dat je een goede backup had om het surplus terug te zetten.:smile:

Bijdrager
    Nielso

En handig dat je een goede backup had om het surplus terug te zetten.:smile:

Dit doe je maar 1 keer fout, werken zonder back-up. Heerlijk zo’n Time Capsule en Time Machine.

Bijdrager
    michelvdb

Dat krijg met een * in een UNIX-commando… Die * is in dit precieze geval een wild card voor élke PDF.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.