2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    EL Mystica

[Automator] – mapacties met subfolders

Ik heb deze bestandsstructuur:

Master
     -- Module
        -- afbeelding
        -- ftp-ready
          -- 10312
          -- 13254
        -- jobs
          -- 10312
          -- 13254
     -- processing

Waartoe dienen die?

FilemakerPro plaatst een foto standaard in “afbeelding”, met afbeeldingen in allerlei groottes.
    Indien een foto ook online moet geplaatst worden, dan moeten ze in 2 formaten online komen: “__small” en “__large”.

Dus gebeurt het volgende:
    – FilemakerPro maakt zowel in “jobs” als in “ftp-ready” een map met de online categorie_ID aan.
    – Het plaatst de foto in de map “jobs” in de juiste subfolder.

Automator plaatst een kopie in “processing”,
    voegt aan de naam “__large” toe,
    verkleint de foto naar 480px,
    verplaatst hem naar de de juiste submap in “ftp-ready”,
    een Transmit-FTP synct alle “ftp-ready”-content met de online ftp-map van dienst.

Deze actie wordt nog eens herhaald voor de kleine foto’s.
    Daarna wordt het origineel verwijderd uit de “jobs” submap.

Mijn probleem:
    als ik dit op één specifieke submap bvb “jobs/10312” toepas met een Mapactie, dan lukt me dat.
    Maar aangezien deze mappen dynamisch worden aangemaakt, kan ik die moeilijk dynamisch toekennen.
    Kan ik dit toepassen op bvb alle “submappen van jobs”?
    Kan je op één of andere manier de foldernaam ophalen en doorgeven naar de bestemming?
    Of hoe handel ik dit best af?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Worden de submappen (die met de getallen als naam) elke keer nieuw aangemaakt, of worden ze hergebruikt? Als Filemaker er namelijk eentje aanmaakt elke keer dat het bestanden exporteert, dan kun je je mapactie op die nieuwe submap laten werken, maar hergebruikt Filemaker bestaande submappen dan ontdekt een mapactie niet dat er iets nieuws bijgekomen is in een submap.

Verder is er een Automator-taak om een stukje AppleScript uit te voeren, daarmee zou door alle bestaande submappen kunnen lopen om te zien of er nieuwe bestanden bijgekomen zijn.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.