9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

Automatiseringspakket

Ik weet dat dit een mac topic is maar bij tweakers geven ze er geen gehoor aan.

Mijn probleem:

Ik loop stage bij een bedrijf dat aan zakelijke dienstverlening in de textiel doet. Nou moet ik voor een stageopdracht een automatiseringspakket(en) kiezen dat geschikt is/zijn voor dat bedrijf. Nou heb ik de wensen geinventariseerd en het komt er op neer dat er dringend behoefte is naar een klantenbestand en een financieel programma. Welke automatiseringspakketen zijn hiervoor geschikt. Het mogen er meerdere zijn want ik moet een baten/lasten argumentatie per automatiseringspakket maken.

e wensen zijn voor een automatiseringspakket: KLANTEN dat dit pakket aan deze eisen/wensen moeten voldoen:

– Klantengegevens: NAW etc. het gebruikelijke dus.
    – Bestelgeschiedenis
    – Moet simpel zijn (dus snel te begrijpen)
    – Het budget moet natuurlijk niet associaal duur zijn, ongeveer € 2000,-
    – Het gaat hierbij om max. 5 licenties.

Voor financieel programma heb ik zelf al quicken (maar ik weet niet of je dit een automatiseringspakket kunt noemen?).

Deze moet de volgende eisen/wensen hebben:

– Een boekhoudkundige functie met winst/verlies rekeningen etc. etc.
    – Ook simpel.
    – Kosten max. € 1500,-
    – Ook weer max. 5 licenties

Ik heb in principe geen idee wat ik nou onder een automatiseringspakket moet verstaan. Dus wie kan mij helpen?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

meest bekende pakket is denk ik Exact

Bijdrager
    Petje

Aanvulling:
    Wij gebruiken op het werk ook exact, en dat voldoet aan al jou eisen en meer.
    Verder is het pakket uit te breiden met zoveel gebruikers als jij dat wenst.

Bijdrager
    Statics

Ok, dan heb ik et financiele plaatje al gevonden. Nou moet ik nog een automatiseringspakket zien te vinden voor klanten (klantenbestand) wie weet fabrikanten, ik heb lopen zoeken op google maar ik kom niet echt uit op resultaten.

Bijdrager
    siemr

kijk eens naar Profit van AFAS.
    http://www.afas.nl

Bijdrager
    Jordgubb

Of ecOrganizer staan momenteel op de MacExpo.

http://www.ecorganizer.nl

‘geschikt voor Mac & Windows’
    ‘betaalbaar…’
    ….

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Kijk eens even naar Merlijn zij leveren automatiseringspakketten (eventueel op maat) en zijn geloof ik erg bekend met de kledingbranche.

Voordeel met dit bedrijf is dat ze al voor de kledingbranche werken en daar heel uitgebreide pakketten voor hebben, maar dat ze deze ook modulair kunnen leveren (en later dus makkelijk uit te breiden is).

Bijdrager
    Petje
    ”Statics”

Ok, dan heb ik et financiele plaatje al gevonden. Nou moet ik nog een automatiseringspakket zien te vinden voor klanten (klantenbestand) wie weet fabrikanten, ik heb lopen zoeken op google maar ik kom niet echt uit op resultaten.

Dat kan volgens mij ook in exact

Bijdrager
    hansenonline

je zou ook een database programma kunnen gebruiken hiervoor, bijvoorbeeld filemaker dit is nml ook voor windows te verkrijgen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.