5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

automatiseren PDF

Hallo,

We hebben hier op het werk een heleboel hres pdf’s (met snijlijnen en zo erop). Is het nu mogelijk om dit zo te automatiseren dat we voor al die pdf’s die snijlijntjes verwijderen (dus eigenlijk uitknippen op die snijlijnen) en er dan een lres pdf van maken? Dus zonder al die files manueel open te maken. En zo ja, in welke richting moet ik dan zoeken op zoiets op te zetten? Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Marco

Bijdrager
    hopsa

In acrobat kan je automatische handelingen uitvoeren.
    (acrobat 7) Pro -> Geavanceerd -> Batchverwerking

daarin maak je een nieuwe taak, selecteerd verderop pagina’s bijsnijden en bijna voila, want je moet daar even mee spelen.
    tot het naar wens is, succes!

(voor de hele tekst over batches; RTM)

Bijdrager
    iDecide

Mocht je geen Acrobat hebben (ga er haast uit van wel omdat je met PDF’s werkt met snijlijnen en dergelijke) kun je het ook nog af met Photoshop. Zelfde principe ‘Batchverwerking’ alleen is Photoshop nou niet echt een programma dat gebouwd is voor PDF’s.

Bijdrager
    marcogoole

Hoi, even naar die batchverwerking aan het kijken geweest. Croppen lukt dus wel, maar ik kan geen actie vinden om van de pdf een lowres te maken. (ik zou dat doen met PDF Optimizer). Het aantal acties dat je kan doen in de batchverwerking vind ik zelf maar héél beperkt. Of kan ik die op een of andere manier toevoegen?
    Photoshop is geen optie, want ik wil het als ’n pdf behouden, zodat de tekst die erin staat, eenvoudig te selecteren blijft.

Voor de rest nog ’n prettig weekend gewenst!:)

marco

Bijdrager
    hopsa

hee marco,

het zijn idd erg weinig opties die extra in te voegen zijn, maar mss staat er nog wat op de ‘extras’ dvd’s bij je Suite

of heeft iemand op de adobe forums of andere blogs wellicht een fantastische tip! Scripts o.i.d.

Succes kerel en goed weekend verder

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.