4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    robert1989

Automatische VPN-verbinding

Graag zou ik zodra ik (automatisch) verbinding maak met bepaalde WiFi-spots (die iCloud netjes verzameld) gebruik willen maken van mijn eigen VPN-server.
    De server werkt goed maar om telkens zodra mijn MacBook of iOS apparaat automatische verbinding maakt met de WiFi-spots nog even handmatig de VPN aan te zetten is naar mijn idee onzin.
    Volgens mij bevatten zowel OS X als iOS de optie om bij vooraf ingestelde SSID’s de VPN-verbinding aan te zetten, of zit ik hier mis?

Graag zou ik willen weten hoe je dit kan instellen. Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    madcat

ik dacht dat dit vroeger mogelijk was in IOS 7.00, maar eruit is gehaald vanwege schending van een Cisco patent…

Bijdrager
    robert1989

@madcat bedankt voor de reactie. Dat zal dan ook de reden zijn waarom ik het nergens kan vinden..

Bijdrager
    Maurits

of je VPN automatisch kan laten verbinden hangt ook van type VPN af.
    Degene die met certificaten werken ondersteunen ” VPN on demand ” (als je naar bepaalde url gaat bijvoorbeeld).
    Heb je dat type VPN server?
    je zou ook een workaround kunnen doen als deze: http://lifehacker.com/5932886/force-mac-os-x-to-automatically-reconnect-to-vpn/all

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.