5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    xvisx

Automatische update werkbestand-kopie

Op het moment ben ik samen met nog iemand bezig met een project in Blender. Hiervoor zijn we afhankelijk van elkaars bestanden. Om deze uit te wisselen gebruiken we Dropbox. Via deze uitwisselsdienst is het mogelijk om elkaars bestanden in ons eigen werkbestand van Blender te linken zodat we bijna realtime elkaars vorderingen kunnen bekijken en er mee kunnen werken. Het originele werkbestand staat echter niet in de Dropbox-folder, maar in de algemene Blenderfiles-folder (dit vanwege weer andere gelinkte bestanden). In de Dropbox-folder staat een kopie van dit werkbestand. Op het moment dat ik dus iets van belang wijzig in het werkbestand, moet ik handmatig de kopie van dat bestand wat in de Dropbox-folder staat updaten, zodat m’n partner de wijzigingen ziet.
    Wie weet of er een mogelijkheid is (via Applescript ofzo) wat ervoor zorgt dat op het moment dat ik het originele werkbestand wijzig, automatisch ook de kopie die in de Dropbox-folder staat geupdate wordt (zodat het soms erg repetatieve en tijdrovende handmatig updaten niet meer noodzakelijk is)?

Bijdrager
    iJeroen

Werkt een alias?

Bijdrager
    Pieterr
    ”xvisx”

Het originele werkbestand staat echter niet in de Dropbox-folder, maar in de algemene Blenderfiles-folder (dit vanwege weer andere gelinkte bestanden). In de Dropbox-folder staat een kopie van dit werkbestand.

Ben je op die manier niet één van de handigste features (Worry-free Syncing) van Dropbox om zeep aan het helpen?

Worry-free Syncing
    Dropbox keeps track of every change made to any of its contents. Any changes are instantly and automatically sent to any other computer linked to your Dropbox. Dropbox is also smart with how it tracks changes to files. Every time you make a change, Dropbox only transfers the piece of the file that changed (also known as block-level or delta sync), making it easy to work with big files like Photoshop or Powerpoint documents.

Als je het originele werkbestand verplaatst naar de Dropbox folder, en in je algemene Blenderfiles-folder een alias neerzet naar het originele bestand (suggestie iJeroen) is je realtime sync probleem opgelost. Je moet alleen niet vergeten om als je klaar bent met het werkbestand, het weer terug te plaatsen bij de andere bestanden.

Bijdrager
    iJeroen

Inderdaad, zo gebruik ik Dropbox ook altijd, legde het alleen niet zo duidelijk uit…

Bijdrager
    xvisx

Beetje aan de late kant, maar dank voor de reacties! Ik werk nu met aliassen, en het werkt precies zoals ik wilde. :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.