10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bgielink

automatische synchronisatie ipod uitschakelen

vooraf: ik weet dat dit onderwerp ergens op dit forum reeds eerder besproken is, alleen kan ik het met geen mogelijkheid terugvinden met de zoekfunctie :s

het probleem: door een raar probleem met dubbele bestanden en mijn eigen domheid ben ik er in geslaagd al mijn muziekbestanden weg te gooien en mijn itunes libary te wissen….

gelukkig staan deze bestanden nog allemaal op mijn ipod! en bestaan er verscheidene programma’s om die bestanden ff over te zetten:) Echter staat automatische synchronisatie aan en nu durf ik mijn ipod dus niet aan te sluiten omdat hij dan ook gewist wordt :S en je de automatische synchronisatie pas uit kan schakelen als je de ipod aansluit, is er ook een andere manier om deze auto sync uit te zetten, zonder dat ik al mijn bestanden kwijtraak?

Bijdrager
    TomvK

Ik zou bij http://www.versiontracker.com eerst even een gratis programma’tje downloaden en daarmee al je muziek van je ipod halen zodat je deze weer op je computer hebt. dan zou ik die muziek in itunes doen en dan pas weer je ipod met itunes synchroniseren.

Ik weet niet een ander manier om de synchronisatie uit te zetten. Kijk ook uit met je ipod aansluiten, soms start hij dan automatisch itunes op.

Bijdrager
    bgielink

bedankt voor je reactie,

echter is dit nu juist het probleem, die programma;s heb ik wel, alleen ik kan mijn ipod dus niet aansluiten omdat hij dan gaat synchroniseren

Bijdrager
    error

Gaat iTunes automatisch opstarten zodra je je iPod aansluit?

Zo ja, maak even een .zip van het programma iTunes, gooi het origineel weg (wellicht werkt het eenvoudig weg tijdelijk in de prullenmand plaatsen van iTunes ook) sluit je iPod aan, kopieer de inhoud naar je HD, sluit je iPod af, pak iTunes.zip uit en bingo.

Heel snel Apple-Q drukken zodra je je iPod aansluit (en iTunes aan het opstarten gaat) zou ook kunnen… maar voor de zekerheid is een iTunes-opstart beter even helemaal uit te sluiten.

Bijdrager
    solutions

Eigenlijk is dit een hele goede vraag. Ik zit hier zelf ook mee. Ik ben erg benieuwd naar een oplossing.

Bijdrager
    TomvK

dan moet je wanneer je de ipod aansluit en itunes opstart, direct itunes geforceerd stoppen, dan gaat itunes uit en word hij niet gesynchroniseerd.

Bijdrager
    turrrbothijs

donder itunes eraf

Bijdrager
    solutions
    ”turrrbothijs”

donder itunes eraf

Goede tip. iTunes weggooien en daarna onder voorkeuren je instelling veranderen. Bedankt voor ’t meedenken…:?

Bijdrager
    Jello

1) Druk op [option] + [command] + ESC OF Apple menu => Forceer stop…
    2) Sluit je iPod aan en hou je klaar
    3) Zodra iTunes in de lijst met programma’s in het venster ‘Programma’s geforceerd stoppen’ (roep je op via stap 1) ziet, selecteer je het en klik je op forceer stop.
    4) Haal de muziek af de iPod d.m.v. 1 van de tig programma’s (zie versiontracker.com, macupdate.com).

Weg 1
    5) Start itunes op laad hem de iPod wissen, laat alle muziek importeren in iTunes en zet over

Weg 2
    5) wis het bestand iTunes.plist (etc)
    6) start iTunes op, en stel hem in zodat hij niet synchroniseert

Veel succes

Bijdrager
    Blue-B

idd itunes erafgooien, dan een programma downloaden om je muziek naar je pc / mac te kopieren.
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.