5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Anoniem ex-lid

automatische sync

Ik weet niet of dit in goede subforum is, zo niet excuus.

Mijn probleem :

Ik heb een NAS server. Daar heb ik een webserver op draaien.

En zou graag ook de bestanden testen daarop. Echter ben ik onderweg, dan zou ik lokaal willen kijken naar de bestanden.

Dus het liefst heb ik de bestanden lokaal op mijn laptop staan, en worden ze automatische gesync met de nas.
    Gelijk op moment dat ik op opslaan klik.

Zo kan ik testen op de server, en als ik op weg wil, hoef ik niet alle bestanden eerst te kopieeren.
    En het is makkelijk om via ftp vanaf mijn laptop naar mijn host te uploaden.
    Waarom via de NAS en niet een webserver op mijn laptop? Omdat er ook via windows naar gekeken moet worden. En ik backup wil hebben.

Waarom geen time machine? Time machine maakt een backup. Op het gegeven tijdstip of autoamtische maar niet op moment dat ik iets opsla.

Snappen jullie mijn punt ?

Mac laptop bestanden > sync naar nas zodra ik iets aan bestand verwijder.
    Meer eigenlijk niet.

Iemand een goede oplossing of programma om dit goed te laten verlopen?

Hartelijk dank !

Bijdrager
    Star65

Snap je uitgebreide verhaal niet helemaal, maar Chronosync moet dit volgens mij kunnen. Is het niet via een ingebouwde trigger, kun je wel iets maken met Applescript die voor de trigger zorgt dat er gesynchroniseerd wordt.

Bijdrager
    joeph

Ik ben meer een voorstander van GoodSync. Werkt voor mij perfect:)

Bijdrager
    Star65

Euhhh, we zitten hier toch op een Mac forum? Ik neem aan dat topicstarter niet op zoek is naar Windows software?

Bijdrager
    joeph
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.