13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Chillie

Automatische SRT + AVI software

Hallo,

Als ex-windows gebruiker gebruikte ik vroeger altijd het programma AutoGK.
    Hiermee kon ik eenvoudig weg mijn gedownloade avi bestanden voorzien van een srt ondertiteling die er vast op zat en vervolgens dit geheel branden op een dvd.
    Nu wilde ik hetzelfde gaan doen met mijn Mac maar ik heb geen flauw idee welke programma’s of welk programma ik daarvoor moet gaan gebruiken.

Het doel is dus dit:
    AVI (xvid / divx / h.2xx / etc.) + SRT ondertiteling –> DVD (mag zonder Menu en ondertiteling hoeft niet schakelbaar te zijn).

Wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

Vast bedankt,
    Robin :apple:

Bijdrager
    victor93

gewoon de *.srt file en de *.avi file alle twee dezelfde naam geven, dan de *.avi file aanklikken en hij pakt automatisch de ondertitel mee.

voorbeeld:

Mirrors.avi en Mirrors.srt

Bijdrager
    Osiso

Hierbij moet wel de aantekening worden gemaakt dat je een DivX-speler moet hebben. Zelf gebruik ik het programma ‘Roadmovie’. Je gooit het film-bestand erin en kunt dan de ondertiteling selecteren. Als de ondertiteling al in dezelfde map staat en dezelfde naam heeft, zet hij deze er automatisch al bij.

Je kunt dan kiezen tussen verschillende conversies. Als je de ondertiteling er in wil ‘branden’, zul je moeten converteren. Dit duurt over het algemeen vrij lang, maar ik weet niet precies wat je gewend bent van dat andere programma.

Bijdrager
    sypie

Waarom dit topic in een incorrect subforum?

En voor meer info over dit onderwerp:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=100985

Bijdrager
    Chillie
    ”sypie”

Waarom dit topic in een incorrect subforum?

En voor meer info over dit onderwerp:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=100985

Heb ik al geprobeerd. Vind het een ZEER omslachtige methode voor iets wat op een Windows PC zo makkelijk gaat.
    Gezien Mac mij tot nu toe heeft doen ervaren dat alles er makkelijker op gaat, neem ik gemakshalve ook aan dat een eenvoudig klusje als ondertiteling in een avi ‘branden’ om deze vervolgens op DVD te zetten, niet zo moeilijk moet zijn als de omschrijving in bovenstaande link..

Ik zal RoadMovie eens opzoeken.

Bijdrager
    KarelWillem

Eenvoudig?

Submerge.

Filmpje en titel er op pleuren en draaien maar.

Bijdrager
    sven-

Helaas werkt Submerge niet goed met 1080p materiaal:(

Voor de rest een fijn stukje software.

Bijdrager
    Chillie

Ik haal gigantische fps met RoadMovie nu. Het doet wat ik zocht. Dus dit topic kan sluiten / is opgelost!

Bedankt allemaal!

P.S.: Wederom een doelpunt voor de Mac. Dit gaat makkelijker (en sneller: +/- 1200fps verschil) op een mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik moet toch over naar Leopard blijkbaar. :?

Bijdrager
    Karolus
    ”victor93″

gewoon de *.srt file en de *.avi file alle twee dezelfde naam geven, dan de *.avi file aanklikken en hij pakt automatisch de ondertitel mee.

voorbeeld:

Hi, ik deed zonet wat je zei en quicktime speelt inderdaad de avi met srt erin door gewoon zelfde naam te geven en vervolgens avi bestand aan te klikken.Hoe krijgt ik nu de avi met srt erin op een dvd schijfje?

grtz

Bijdrager
    Chillie
    ”Karolus”
    ”victor93″

voorbeeld:

Hi, ik deed zonet wat je zei en quicktime speelt inderdaad de avi met srt erin door gewoon zelfde naam te geven en vervolgens avi bestand aan te klikken.Hoe krijgt ik nu de avi met srt erin op een dvd schijfje?

grtz

Eerst met RoadMovie van AVI+SRT een MOV maken.
    Dan heb je 1 MOV bestand met ondertiteling erin. Zoals je het graag wilt hebben.

Vervolgens met Toast die MOV op een DVDtje branden als een DVD-Video.

Zo doe ik het.

Bijdrager
    Karolus
    ”Chillie”
    ”Karolus”
    ”victor93″

voorbeeld:

grtz

Eerst met RoadMovie van AVI+SRT een MOV maken.
    Dan heb je 1 MOV bestand met ondertiteling erin. Zoals je het graag wilt hebben.

Vervolgens met Toast die MOV op een DVDtje branden als een DVD-Video.

Zo doe ik het.

Maar voor roadmovie moet je betalen

Ken je geen gratis oplossing?

grtz

Bijdrager
    Chillie

Inderdaad. Daar moet je voor betalen.
    Ik ken maar een gratis oplossing. Maar die mag volgens mij niet genoemd worden.

[size=7:1b4a4cd7eb]Zoek op RoadMovie op Demonoid.com, mininova.org of piratebay.org.
    Daar vind je wat je zoekt. [/size:1b4a4cd7eb]

Dus helaas. Daar kan ik geen uitspraken over doen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.