3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuart

Automatische inhoudsopgave (Pages) verwarring!

Hi !

2 vragen:

Vraag 1:
    Na veel zoeken met Google blijkt het vrij eenvoudig te zijn eigen stijlen te maken voor het maken van een automatische inhoudsopgave.
    Het probleem dat ik nu heb, is dat meer dan de geselecteerde tekst veranderd wordt in de gekozen stijl.

Voorbeeld:
    Kop 1
    Titel 1

Ik wil Kop 1 een andere stijl geven dan Titel 1, maar als ik Kop 1 selecteer en de stijl toepas, verandert Pages ook de opmaak van Titel 1. (hierdoor komen beide woorden in de inhoudsopgave te staan, terwijl alleen Kop 1 er moet staan.)

Hoe komt dit en hoe kan ik het veranderen??

Vraag 2:
    Is het mogelijk de standaard stijlen van Pages te verwijderen, zodat alleen mijn eigen gemaakte stijlen er blijven staan?

Bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In het antwoord op vraag 1 zou ik me moeten verdiepen en daar ben ik op het moment te moe voor, maar wat het verwijderen van stijlen betreft: je kunt sommige eruitgooien, maar andere niet. Open de lade met stijlen (“Toon stijlen” onder de knop “Stijl” in de knoppenbalk), ga met je muispijltje over de stijlnaam en er verschijnt rechts een pijltje naar beneden. Klik daarop en je krijgt een menu waarin je kunt kiezen om de stijl te verwijderen — maar bij sommige ingebouwde stijlen is die keuze uitgeschakeld:(

Bijdrager
    Stuart

Klopt, dat verwijderen heb ik gevonden. Het probleem is dan vaak dat ik ze moet “wijzigen in .. “. Plus dat bij het openen van een nieuw document alles weer vrolijk in het lijstje staat!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.