5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnreintjes

automatische imap sync mail.app met gmail uitzetten?

Ik zou graag niet steeds gestoord worden door binnenkomende mailtjes terwijl ik aan het werk ben.
    Helaas is e-mail uitzetten niet echt een optie omdat ik wel veel mailtjes moet sturen.

Is het mogelijk om mail.app niet automatisch te laten synchroniseren met de imap server van gmail?
    Ik heb al wat instellingen geprobeerd, maar het lijkt niet uit te zetten te zijn.
    Iemand suggesties?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

In de voorkeuren van Mail kan je met deze opties doen wat jij wilt:

Bijdrager
    martijnreintjes

Dit zijn mijn settings en ondanks dat het automatisch ophalen uitstaat, gebeurt het toch …
    … misschien een imap dingetje?

Bijdrager
    Hansi2124
    martijnreintjes op 29 september 2011

Ik zou graag niet steeds gestoord worden door binnenkomende mailtjes terwijl ik aan het werk ben.

Even afgezien van het voorgaande: waardoor wordt je gestoord? He tgeluid van binnnenkomende mails kan je ook afzetten in de voorkeuren…..

Bijdrager
    martijnreintjes

True, het geluid heb ik nu ook uitstaan en ik laat ook het aantal nieuwe mails niet meer zien in de Dock en dit scheelt al enorm wat betreft nieuwe-mail-kijk-druk.

Maar ik zou het fijn vinden als ik zelf kan bepalen wanneer ik nieuwe mail lees en niet er mee geconfronteerd worden als deze in m’n mailbox staat. Nieuwe mail haalt je zo uit je focus.
    Plus vind ik het gewoon irritant dat ik het niet uit kan zetten:p

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.