6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    was frans

automatische back up maken van emails

Ik ben benieuwd of iemand mij zou kunnen vertellen of er een mogelijkheid is om je email in outlook express (mac os 9) automatisch mee te laten draaien met de back up. Nu moet ik handmatig telkens de map met emails op de server zetten.

Ik weet dat het met netscape mogelijk is, maar kan het ook met outlook?

bedankt, Frans

:D

Bijdrager
    was frans

zijn er mensen bekend met het maken van back-ups van email? Het gaat wel om macos 9.

het liefste zou ik met een mail programma vanaf de server kunnen werken

Bijdrager
    Deskman

Je email zit allemaal in je map met microsoft spul:
    Mac:Users:Fransman:Documents:Microsoft User Data:Office X Identities.

Als je die map mee-backupt heb je al je mail. Maar mijn map is meer dan 400Mb groot doordat ik mijn mail (een belangrijk deel) een jaar bewaar, dus of dat handig is… Ik zet ongeveer eens in de week mijn mailmap op een CD-RW

Er bestaan wel programma’s om je mail te exporteren, geen ervaring mee.

En wat bedoel je met ‘vanaf de server’?

Bijdrager
    was frans

met vanaf de server bedoel ik dat ik de user map graag op de server heb staan ipv van de eigen harde schijf. de server wordt namelijk elke dag automatisch geback-upped (ik zou niet weten of je dit zo kan schrijven, maar ik moet iets:)) op die manier hoef ik niet telkens zelf de hele map te kopieren.

Bijdrager
    Deskman

Oeps… OS9 zei je? Nouja, dat maakt niet zoveel uit, alleen heb je dan een office2001 map. Ik geloof niet dat je de boel op de server kunt laten staan. Ik begeef me nu op glad ijs, maar wat gebruik je als mailserver?? Als je die lokaal draait dan staat daar toch je mail al op… Anders zou je dat kunnen overwegen, een eigen mailserver op touw zetten. Maar een en ander hangt wel erg van de netwerkconstructie af. NT of Apple of Unix?? Ik laat mijn mail 30 dagen op de server staan (gewoon bij mijn host) en kan dan altijd nog de laatste 30 dagen ontvangen mail ophalen als mijn systeem het begeeft. En aangezien ik regelmatig mijn usermap kopieer is dat redelijk sfe. Alleen de verzonden mail kan dan kwijtraken, maar dat is (voor mij) minder belangrijk.

Bijdrager
    was frans

bedankt voor je 2e reactie, volgens mij is de mailserver geen optie, ik zal er morgen eens over beginnen.

:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.