1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickje

Automatische audio switch(?) voor Apple TV + Airport Express

Dag allemaal,

Ik heb jullie advies nodig, want ik weet waar ik naar op zoek ben, maar ik weet niet of het bestaat en hoe het heet. Ik vond wel handmatige switches, maar automatisch niet echt.. of weer héél duur.

Doel
    Apple TV (4e, 64 GB) en Airport Express op dezelfde speakers aansluiten, dmv een apparaatje dat automatisch kan schakelen tussen 2 inkomende audiosporen naar 1 uitgaande.

Waarom?
    Omdat audio van de Apple TV (via HDMI) via de TV naar de speaker gaat. De TV springt elke keer aan bij het spelen van audio en dat is zonde van het stroomverbruik. Liever speel ik only-audio daarom via de Airport Express af die ernaast staat. Wanneer het wél audio + video is, dan doe ik dat via de Apple TV.

In bezet
    Aego M Sounsystem 
    Apple TV (4e 64GB)
    Airport Express
    Samsung 32″ TV uit 2006 (hdmi in, jack out)
    UGreen Bluetooth receiver (leuk apparaatje, handig afgelopen maanden toen ik nog geen wifi had)
    Macbook Pro, die ik via HDMI aan de TV aansluit om op groot scherm te gamen.

Vraag

Hoe en wat heb ik nodig om 2-audiokanalen automatisch te laten selecteren naar 1-kanaal wat dan in mijn speakers gaat? Wat heb ik nodig? Hoe heet het? Wat kost het?

Hoor het graag, ben benieuwd. Alvast bedankt!

Extra info

De UGreen Bluetooth Receiver kan al wat ik wil. Schakelt zonder problemen tussen invoerbron Bluetooth en RCA invoer. Apple TV kan ik daar met Bluetooth aan koppelen en de Airport Express met een kabel, en opgelost. Alleen gebruik ik de TV ook om via mn computer (HDMI) op te gamen. En dan is het fijn als ik ook dat geluid over de speakers heb…

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.