2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sander Coolen

automatische aanvullen mail adressen mac kijkt niet naar bedrijfsnaam

Als ik een nieuwe mail wil sturen en ik toets bijvoorbeeld een bedrijfsnaam in (welke in mijn adresboek zelfs aangevinkt staat als bedrijfsnaam) komt mail niet met suggesties, daarvoor moet ik dan de eerste letters van de persoon zelf invullen wil mail met een suggestie komen.
    op de Ipad en Iphone kan ik wel ook gewoon de eerste letters van de bedrijfsnaam invullen.
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen dat mail ook naar de bedrijfsnaam kijkt?

Groet Sander

Bijdrager
    huub.hermsen

Hoi Sander,

De autocompletion van Mail is iets anders als je adresboek contacten. Mail zal proberen aan te vullen met data die het terug kan vinden in het geadresseerdenoverzicht (Mail -> Venster -> Geadresseeredenoverzicht). Dit overzicht wordt aangevuld zodra jij een mail van iemand ontvangt en leest of iemand een e-mail verstuurd.

Helaas blijkt het niet eenvoudig om een simpele import hierop te doen van een Adresboek export (ik heb in ieder geval zo snel niets weten te vinden). Het is misschien mogelijk hier een Automator task voor te maken die al je Contacten met een mail-adres filtert en deze dan toevoegt aan aan het geadresseerdenoverzicht. Dat laatste zal je waarschijnlijk met een Shell script moeten doen, daar Automator geen taken kent voor het geadresseerdenoverzicht.

Ik hoop dat je hier mee verder kunt, veel succes!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.