7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    G4

Automatisch verbinden netwerkschijf

Sinds Sierra krijg ik na het opstarten een bericht om in te loggen op mijn netwerkschijf. Dit gaat niet meer automatisch. Het vinkje aankruisen bewaar wachtwoord helpt niet. Iemand anders deze ervaring?

Bijdrager
    GeertGB

Hebben meer mensen last van. Waaronder ik. En er is kennelijk nog geen oplossing voor dit probleem helaas.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GeertGB.

Bijdrager
    Blieper

Yey, hier ook het geval… helaas

Bijdrager
    Link

Hier ook. Als iemand de oplossing heeft?

Bijdrager
    Franky Mac

Ik heb er helaas ook last van. De vraag is of het een bug is of een feature. Ik hoop dat het een bug is. Er is een discussie over op Stackexchange:
    https://apple.stackexchange.com/questions/253940/macos-sierra-finder-doesnt-automatically-authorize-network-mapped-folders-on-lo

Tot er een fix is kun je het omzeilen dmv. een script dat de netwerkshare(s) mount op een andere plek dan /Volumes

Bijvoorbeeld:
    Maak de volgende mappen:
    ~/SMBhome
    ~/SMBhome/opslag

In een (Apple)script mount je dan de drive op de volgende manier:

do shell script "mount -t smbfs //mijnUserID:mijnwachtwoord@diskstation/opslag /Users/frank/SMBhome/opslag"
    --ipv mijnUserID:mijnwachtwoord je eigen inloggegevens

Ik vind het te lastig, omdat ik dan ook andere scripts en bijvoorbeeld Hazel moet aanpassen, daarom geef ik voorlopig gewoon een Enter als ik bovenstaand inlogscherm zie. Hopelijk komt er een fix in de volgende versie.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    Maat

bij ons op de Uni gebruiken we een spoolserver om te kunnen printen. Ik heb daarmee een vergelijkbaar probleem. Elke keer als ik ben uitgelogd en ik een printopdracht geef vraagt ‘ie om de inloggegevens. Misschien niet ene heel groot probleem, maar alle extra click is er een te veel…

Bijdrager
    Jimgubbels

Heb ik ook last van sinds de update naar macOS Sierra, op mijn iMac én MacBookPro.

Het zou iets te maken hebben met feit dat mijn iTunes-file op mijn NAS staat. Voor de rest is mijn NAS (Time Capsule) wel gewoon goed bereikbaar.

Mogelijk dat dit bij een volgende update hersteld wordt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.