4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Automatisch verbinden met server

Sinds korte tijd probeer ik gratis on line opslag (1TB / STACK by transip) te gebruiken op mij iMac OS X 10.11.6 en dat lukt me.
    Ik zou nu graag automatisch bij het opstarten kunnen inloggen op die wegserver.
    Als ik in de Finder via “Ga” “Verbind met server” selecteer, dan kan ik daar de link invullen en verbinding maken. De volgende keer moet ik dat echter weer doen. Kan dat niet automatisch gebeuren?

Ik vind het ook vreemd dat ik geen wachtwoord moet opgeven. Dit is nochtans nodig als ik rechtstreeks via de browser wil inloggen. Is dit mogelijk omdat mijn wachtwoord in mijn iMac opgeslagen is?

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt die server simpelweg in de inlog-items zetten (Systeemvoorkeuren>Gebruikers en groepen>Inloggen). Maakt ie gelijk verbinding bij opstarten.

En uiteraard onthoudt macOS de inlog gegevens. Kijk maar eens in de Sleutelhangertoegang.app.

Bijdrager
    Hyrax

Of maak gebruik van een programma zoals mountain Duck

Bijdrager
    MDW

OK, is gelukt met het bij de inlog-items te zetten. Bedankt Goedendag.

Mountain Duck lijkt me ook wel een oplossing, … maar dit moet ik blijkbaar kopen en de bovenstaande oplossing is gratis. Toch ook bedankt Hyrax.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.