9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MacX

Automatisch verbinden met ADSL

Omdat ik nog steeds op zoek was naar een oplossing voor het automatisch verbinden met internet via ADSL, heb ik via versiontracker de nieuwste versie van DigiTunnel gedownload en geinstalleerd. De installatie is eenvoudig en het werkte direct goed. Het programma is bepaald niet gratis, het kost $58 maar je kunt het een maand proberen voor je het koopt.

DigiTunnel 1.2b1

Bijdrager
    Jan-Willem

Als je een ethernet modem, heb kun je er voor zorgen dat die voor je inbelt. 1 keer instellen en dan nooit meer aan denken:-D

Bijdrager
    MacX

Heb ik, maar wel de oude versie zonder routerfuntie. Voor mij is het dus kiezen tussen een nieuw router, een modem incl. router of deze softwarematige optie.

Die ik dus eerst een maandje GRATIS ga proberen….

Bijdrager
    Josh

Geldt ingebouwd ethernet bij de iMac als modem?

Bijdrager
    Jan-Willem

nope

Bijdrager
    MacX

Nee. Het ADSL modem is een appart kastje dat via de splitter is aangesloten op de telefoonlijn. Dit kastje is vervolgens met een netwerkkabel verbonden met de ethernetkaart die in de iMac zit.

Bijdrager
    Jan-Willem

MacX is was je net voor:P

Bijdrager
    reddog

Afhankelijk va het type modem dat je hebt kun je ‘m tweaken. Bij mij leverde dit vorig jaar het volgende op. Geen tunnel-protocol meer maar altijd direkt on-line en het aktiveren van de router funktie die al ingebouwt was maar niet aktief op de “home” modellen.

http://www.bruring.com/nuke/

Aangezien Alcatel niet blij was met de tweak kan het ff zoeken zijn om een goede beschijving te vinden.

Bijdrager
    Macfan1965

Je kan ook even hier kijken !!!!

http://www.sateh.com/hacks/alcatel.php

:innocent:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.