10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Breexz

Automatisch screen record met Automator

Hello guys, ik heb een vraag over Automator, ik hoop dat jullie mijn vraag kan beantwoorden.

Mijn moeder kijkt graag naar Indonesische TV serie, dat kan ze kijken via internet.

De probleem is, als ze naar haar favoriete TV serie wilt kijken, moet ze dan altijd om 1 uur ’s nachts eventjes opstaan, en toen dacht ik van: laat ik maar die serie opnemen, met behulp van QuickTime screen record, dan hoeft ze niet meer om 1 uur ’s nachts op te staan, maar dan moet ik zo laat naar bed omdat ik moet wachten tot de serie klaar is.

Het zou mooi zijn als mijn mac automatisch om 1 uur ’s nachts de serie opneemt, en na een uur zelf in slaapstand gaat.

Mijn vraag is : Hoe kan ik het beste doen met Automator? Of misschien is er een speciale programma daarvoor?

Na een paar uurtjes tutorials kijken, en googlen, en zelf met Automator geknoeid, kom ik echt niet achter hoe ik het moet doen.

Ik hoop dat jullie mij kan helpen.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Breexz

Wat ik in mijn hoofd heb, ik laat eerst voordat ik naar bed ga, de internet TV in full screen gewoon lopen.

En wat ik zou graag willen is : Dat mijn mac automatisch om 1 uur die TV internet in full screen opnemen, met behulp van QuickTime screen record. Is het mogelijk met Automator?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je het mij vraagt moet dit kunnen met AppleScript, maar het lukt me niet om QuickTime automatisch te laten beginnen met opnemen, en om het weer te laten stoppen nadat er een bepaalde tijd verstreken is. verschillende voorbeelden die ik op het Internet vond werken allemaal niet:(

Bijdrager
    Sascha

Kan je de internet-stream niet beter rippen dan?

Bijdrager
    Breexz

@Jakko : Dat laten stoppen hoeft eigenlijk niet, ik kan ook gwn de mac laten slapen op een bepaalde tijd in system preferences, dan gaat QuickTime ook stoppen met opnemen, heb ik getest. Nu alleen automatisch laten opnemen nog:p

@Sascha : Is dat mogelijk? Weet jij misschien hoe?

Dit is de link

Bedankt jongens voor de reacties

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

QuickTime een opname laten starten is niet zo’n punt met AppleScript, maar dan moet je nog altijd zelf ergens op klikken om de opname ook écht te laten beginnen — dat schiet niet op als je iets wilt automatiseren.

Downloaden van de stream moet kunnen, maar aangezien ik daar zelf nog nooit gebrek aan gehad heb, kan ik niet veel meer doen dan wat zoeken en uitkomen bij deze Firefox-addon die misschien kan helpen … ?

Bijdrager
    Breexz

Oh ok, ik heb ook ScreenFlow, met ScreenFlow kan je opnemen met keyboard shortcut, maar dan de kwaliteit is ietsje slechter. Hartelijk bedankt voor de link Jakko ik zal em proberen.

Bijdrager
    Breexz

Helaas Jakko, die addon werkt niet :(

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Helaas weet ik het dan verder ook niet:(

Bijdrager
    Breexz

Geeft niet, je hebt me toch geholpen, heel erg bedankt daarvoor!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.