14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Kevercat

Automatisch programma met opdracht starten bij opstarten

Hallo,

Sinds 1 week ben ik in bezit van een MacBook Air, in middels heeft El Capitan zich ook al genesteld op het systeem. Ik ben net van Windows gestart bij het opstarten en opende dan een radio stream. Op dit moment ben ik al zover dat ik Quicktime Player automatisch opstart maar hoe krijg ik QuickTime Player zo ver dat hij ook automatisch deze stream opent. Ik moet nu telkens naar recent om de stream weer te openen en dan ook nog eens op de play knop klikken.

Al vast bedankt voor alle hulp

Bijdrager
    makasa

Met automator kan je mogelijk wat aanmaken en vervolgens bij het opstarten van je Mac laten openen.
    In automator kan je quicktime laten opstarten een stream laen starten en dat opslaan. Die actie kan in de opstart fase laten meenemen.

Bijdrager
    Kevercat

makasa

In automator kan je quicktime laten opstarten een stream laen starten en dat opslaan. Die actie kan in de opstart fase laten meenemen.

Klinkt heel eenvoudig. Automator heb ik gevonden en uitgevogeld hoe dit in elkaar te zetten en bewaard, vervolgens deze bewaarde “app” in inloggen gezet maar bij het opstarten komt er een foutmelding terwijl bij het uitvoeren in automator het wel werkt.??

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de stream zelf in de inlog-items zet?

Bijdrager
    Kevercat

GoeieDag

Kan dat dan? Zoals ik het zag was het alleen mogelijk om app’s in de inlog-items te zetten. Ik ga nog eens kijken, mocht je weten hoe ik dit moet aanpakken hou ik me aanbevolen:)

Moderator
    Night

Zorg je er wel voor dat je Automator scriptje self-executable is?

Kun je ook aangeven welke foutmelding je ontvangt?

Bijdrager
    Kevercat

Helaas heb ik pas voor een week kennis met de MacBook Air dus of ik het goed gedaan heb weet ik niet. In automator heb ik een programma gemaakt en de handelingen opgenomen en daarna bewaard, Ik heb gezien dat er een .app van gemaakt werd. Deze heb ik in de inlog-items gezet. De foutmelding die ik krijg is:

In de volgende afbeelding staat de inhoud van de taak aangemaakt in automator:

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Bijdrager
    GoeieDag
    Kevercat op 18 maart 2016

GoeieDag

Kan dat dan? Zoals ik het zag was het alleen mogelijk om app’s in de inlog-items te zetten. Ik ga nog eens kijken, mocht je weten hoe ik dit moet aanpakken hou ik me aanbevolen:)

Voor zover ik weet kun je elk bestand in de inlogitems zetten. En een stream is ook een bestand. Heb je het al geprobeerd?

(Heb nu ff geen Mac hier, om e.e.a. uit te testen…)

Bijdrager
    Franky Mac

Misschien de time-out ophogen? Als je nl. op het moment van opstarten van het script nog geen Internetverbinding hebt, dan kan QuickTime nog geen verbinding maken met de Icecast server.

Bijdrager
    Kevercat

Het verhogen van de time-out heeft geen resultaat, ik heb nu ontdekt dat als ik de app zelf start dat ik de zelfde melding krijg. Ik begrijp hieruit dat het dus toch aan de app moet liggen. Ik denk dus dat het opgenomen script in automator dus toch niet op de juiste manier is opgeslagen of misschien zelfs gemaakt maar daar heb ik nog te weinig kennis over. ik ben ook maar een aap die een kunstje probeert te leren:)

Bijdrager
    Kevercat

GoeieDag
    Voor zover ik weet kun je elk bestand in de inlogitems zetten. En een stream is ook een bestand. Heb je het al geprobeerd?

Nu draai ik al wat langer met de MacBook Air maar ik heb nog steeds geen manier gevonden om onderstaande link of als bestand op te slaan of om dit in opstarten te krijgen:

http://icecast.omroep.nl/rtvutrecht-radio-m-bb-mp3

Ook het gemaakte scriptje in automator werkt nog steeds niet.

Alle ideeën zijn nog steeds welkom als het resultaat maar is leuke herrie uit de luidsprekers.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groepjes
    Kever

Bijdrager
    Franky Mac

Dit werkt bij mij als ik het maak in automator:

tell application "QuickTime Player"
    	open URL "http://icecast.omroep.nl/rtvutrecht-radio-m-bb-mp3"
    end tell

Opslaan als programma.

Bijdrager
    Kevercat

Franky Mac

Dit werkt bij mij als ik het maak in automator:

Bedankt Franky Mac, het werkt nu bij mij ook, ik hoef nu alleen nog op “play” te klikken en dat lukt me nog wel:-D

Groetjes
    Kevercat

Bijdrager
    Franky Mac

Graag gedaan. Om de een andere manier werkt het niet als ik het via inlog-items automatisch wil laten starten, zelfs niet met VLC. Misschien weet iemand waarom. In sommige omstandigheden, bijv. in een bibliotheek is het ook niet handig als herrie automatisch start.;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.