7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bassermans

Automatisch Paginanummer weergeven Indesign

Ik heb een indesign document. In de tekst staat ‘kijk op pagina..’ nu zou ik graag willen weten of de pg nr. automatisch gegenereerd kan worden.
    Als bijvoorbeeld de tekst verplaatst wordt dat dan het pagina nummer mee veranderd.

Alvast dank.

Bijdrager
    P-Five

Ja dat kan…;-)

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Let wel: het verandert niet automatisch mee — je moet even met een klik op een knopje de kruisverwijzingen laten bijwerken voordat ze weer kloppen.

Bijdrager
    bassermans

Ik heb gekeken naar de kruisverwijzingen, alleen ik heb per hoofdstuk een tekenstijl aangemaakt om de kleur te laten per kop de overhand te geven. Ik kan niet bij de tekenstijlen om kruisverwijzingen om te koppelen. Mag ik alleen alineastijlen gebruiken? De tekenstijlen zitten ook in een mapje is dat oké? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als de hele kruisverwijzing dezelfde tekenstijl moet hebben, dan kun je dat aangeven door eerst op dit potloodje te klikken:

waarna je hier de gewenste stijl kunt kiezen:

Vergeet niet op de knop Save te klikken, anders ben je je wijzigingen kwijt!

Wil je maar voor een bepaald deel van de verwijzing een andere stijl, dan kun je in het venster dat hierboven staat in het tekstvak die stijl ertussen zetten met de <cs>-tag. Bijvoorbeeld:

(zie <cs name="Naam van de stijl"><paraText/></cs> op bladzijde <pageNum />)
    Bijdrager
    bassermans

Super! Thanks! Ik kom steeds dichterbij een juiste opmaak!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.