8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Angelo

automatisch opstarten onder Mac OS X

Is er een programmaatje of Unix-commando waardoor ik mijn Mac automatisch kan laten starten (bijv. om ’s nachts backups te maken of Norton te laten draaien). Dit kan onder OS 9 in ieder geval gemakkelijk, maar onder OS X heb ik dit nog niet gevonden.

Bijdrager
    Igor

Heb ik net gevonden http://isleep.free.fr/

succes ermee!

Ik heb het nog niet geprobeert…

Bijdrager
    Jan-Willem

heel apart:
    een programmatje dat wordt aangeboden biij free.fr kost geld….:x

Bijdrager
    Angelo

Sorry guys, maar dit programmaatje haalt alleen de computer uit de slaapstand. Wellicht dat quickeys dat ook kan. Een echte startup is met beide niet mogelijk (althans hiermee). Kan het uberhaĆ¼pt?

Bijdrager
    araminta
    ”Angelo”

Sorry guys, maar dit programmaatje haalt alleen de computer uit de slaapstand. Wellicht dat quickeys dat ook kan. Een echte startup is met beide niet mogelijk (althans hiermee). Kan het uberhaĆ¼pt?

Jawel, maar volgens mij alleen met speciale hardware. Je computer slaapt immers niet, maar is uit. Het wordt erg low-level om dat stukje electronica dat verantwoordelijk is voor het opstarten nog vanuit je systeem aan te sturen. Bij mijn weten niet te doen.

Kennelijk heb je zwaarwegende redenen om de machine niet gewoon te laten slapen?

Bijdrager
    Igor

Het moet opzich wel te doen zijn want je hoeft alleen te zeggen wanneer hij weer moet opstarten… het klokje loopt altijd door dus op een bepaald tijdstip hoeft hij alleen maar een stroompje naar het goede punt te sturen en hij start op:)

Immers in 9 kon het ook gewoon!

Bijdrager
    Angelo

Ik ben het met Igor eens. In OS 9 kon het ook gewoon zonder speciale hardware, dus dat moet Unix ook kunnen. Of hebben we Unix overschat in dit opzicht?
    De reden waarom ik dit wil is de volgende: 1 x per twee maanden zonder omkijken ’s nachts backups of schoonmaakoperaties laten uitvoeren op bepaalde dagen. Als alleen sleep-modus mogelijk is zal ik op die bewuste dagen niet mogen vergeten de computer aan te laten.

Bijdrager
    Jan-Willem

dat kan je opzich ook met de hand doen…
    maar ik zou het toch heel fijn vinden of iemand weet hoe dit moet, want ik wil graag dat de mac die in een ander gebouw staat iedere week een keer ’s avonds aan is voor de backup….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.