11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Nanno

automatisch opstarten

Wie weet hoe ik een kort filmpje, van Quicktime geexporteerd naar WMV:D op een USB stick kan zetten, zodanig dat het fllmpje automatisch wordt afgespeeld, zodra je de stick in de computer stopt?

Ik hoorde iets over auto exe.bat

Maar daarmee kom ik niet verder. Geen idee hoe dat werkt?

Wie weet hier meer van?

Bijdrager
    TonE

Via Toast, autorun.inf.
    Maar werk alleen op windoze.

Bijdrager
    bhaenraets

Hahaha! “autoexec.bat” is een bestandje dat onder windows95 en eerder werd gebruikt om bestanden tijdens opstarten van je PC te runnen! Niet van toepassing op Macs… (Maar bedankt voor het lachen!)

Bijdrager
    appletick

ipv mensen uit te lachen die klaarblijkelijk nog niet zo lang aan de mac (of uberhaupt een computer) zijn is het misschien handig om mensen uit de brand te helpen. ik dacht dat dit forum daar eigenlijk voor bedoeld was.

ik weet zo geen oplossing maar misschien weet er iemand of er een alternatief voor de mac bestaat?

Bijdrager
    TonE

ik weet zo geen oplossing maar misschien weet er iemand of er een alternatief voor de mac bestaat?

Nee, dat bestaat niet.

Bijdrager
    Oppie

En misschien jammer voor de vraagsteller, maar wat mij betreft wel zo veilig en comfortabel.

Bijdrager
    bhaenraets

Helemaal gelijk, Appletick. Mijn constructieve bijdrage aan dit forum: wees voorzichtig met adviezen van degene die je de tip gaf over het aanpassen van je autoexec.bat. :lol:

Bijdrager
    Stadsman
    ”Nanno”

Wie weet hoe ik een kort filmpje, van Quicktime geexporteerd naar WMV:D op een USB stick kan zetten, zodanig dat het fllmpje automatisch wordt afgespeeld, zodra je de stick in de computer stopt?

Ik hoorde iets over auto exe.bat

Maar daarmee kom ik niet verder. Geen idee hoe dat werkt?

Wie weet hier meer van?

Autoexe.bat is een klein script dat alleen onder Windows startup opdrachten kan uitvoeren. Hetzelfde zou ook mogelijk zijn met AppleScript (heb er echter geen tijd voor om dat uit te zoeken). Wel zou je ”Do Something When” kunnen uitproberen:

Do Something When is a system preference pane that allows the user to watch for drives mounting and un-mounting, allowing them to launch or quit applications, whenthese events happen. You can launch iTunes when your music hard drive gets mounted, you can quit iTunes when you eject the drive. This is just an example of what can be done.

Bijdrager
    TonE

Zolang ze in MACOSX de security implementatie niet door de plee heen trekken gaat het NIET op de door de topic starter gewenste manier werken. Period.

Bijdrager
    Stadsman
    ”TonE”

Zolang ze in MACOSX de security implementatie niet door de plee heen trekken gaat het NIET op de door de topic starter gewenste manier werken. Period.

Maak van die Period maar een Komma want het kan vrij eenvoudig met “Do Something When” (DSW) Door een AppleScript te saven als programma en DSW zo te configureren dat dit scriptprogrammaatje gelaunched wordt na een mount kan je van alles doen. Echter, in tegenstelling tot Windows, kan dit alleen op de Mac waarop DSW is ge├»nstalleerd en correct is geconfigureerd.

Bijdrager
    TonE

Echter, in tegenstelling tot Windows, kan dit alleen op de Mac waarop DSW is geïnstalleerd en correct is geconfigureerd.

Precies, dat bedoelde ik.

gaat het NIET op de door de topic starter gewenste manier werken. Period.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.