8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Automatisch opnieuw verbinden met een WiFi netwerk

Wij hebben thuis twee netwerken. Bij mij boven staat een TimeCapsule (4G) met een 2,4GHz en een apart 5GHz netwerk. Hier beneden staat een NETGEAR router met een 2,4GHz netwerk.
    In mijn netwerkvoorkeuren heb ik ingesteld dat als eerst geprobeerd moet worden met de TimeCapsule 5GHz te verbinden en wanneer deze niet gevonden wordt, met de NETGEAR router.

Wanneer ik naar beneden loop met mijn laptop open verliest hij na een tijdje verbinding met de TimeCapsule (5GHz netwerk) en zou hij moeten verbinden met de NETGEAR router (waar ik hem dan ongeveer 5 meter vanaf zet). Echter gaat de Mac hier geen verbinding mee maken. Het wifi icoontje is grijs (wat duid op dat er geen verbinding is met een router). Echter staat in de wifi lijst met in de buurt zijnde netwerken, wel gewoon de NETGEAR router (met 4 verbindingsstreepjes).
    Om verbinding te maken moet ik vervolgens;
    óf de Mac herstarten/sluimeren
    óf WiFi in en uit schakelen
    óf handmatig op BlackBox drukken

Ik wil dat dit automatisch gebeurd. Dus netzoals op Windows en op iOS/Android devices.

Bijdrager
    fred44nl

heeft het Netgear netwerk dezelfde ssid en wachtwoord als het netwerk van de TC ??

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat er in je systeemlogs?

Bijdrager
    TonE

Ik heb geen idee maar mss heb je hier wat aan:

http://osxdaily.com/2012/11/30/resolving-stubborn-wi-fi-connection-problems-in-mac-os-x/

Bij mij loste het de steeds wegvallende wifi connectie op.

Bijdrager
    MacKevin11

@fred44nl
    Nee, het is een ander netwerk.

Bijdrager
    fred44nl

als je ssid en ww gelijk maakt, dan schakel je ongemerkt over van de ene naar de andere:)

Bijdrager
    MacKevin11

Okey dat ga ik dan eens proberen!

Dat betekend dus eigenlijk ook dat als er ergens op de wereld een wifi-netwerk is dat heet ‘wifinetwerk’ met het wachtwoord ‘wachtwoord123’ en dit hetzelfde is als wat je thuis hebt ingesteld, je hier gewoon op inlogt?

Bijdrager
    fred44nl

dat lijkt me wel, ja

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.