21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

Automatisch nummeren (OPGELOST)

Gegroet,
    de situatie is als volgt. Mijn thesis begint met een titelblad, daarna een blanco blad, daar nogmaals en dan een inhoudstafel. In de voettekst moet er uiteraard een paginanummering staan. Maar de eerste drie pagina’s behoeven geen paginanummering. Hoe kan ik met Office For Mac: 2004 dit verwezelijken?
    Snelle reacties zijn welkom aangezien het vanavond nog gedrukt en gebundeld moet worden :oops:
    Mvg,

Bijdrager
    Yaris

Maak twee aparte bestanden: één voor de eerste drie pagina’s en een tweede voor de rest.

Bijdrager
    MJG

Het kan vast ook wel makkelijker in word, maar het eerste waar ik nu op kom is er even aparte bestandjes van maken, en vervolgens de wel genummerder pagina’s bij nummer x laten beginnen. Succes!

Bijdrager
    KingAchille

En hoe laat je een paginanummering op een bepaald getal beginnen?
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie

Gebruik een “section break” om de eerste drie pagina’s te onderscheiden van de rest. Dus op pagina 3 insert > break > section break en die kan je dan apart pagina nummers geven.

Bijdrager
    pinkie
    ”KingAchille”

En hoe laat je een paginanummering op een bepaald getal beginnen?
    Mvg,

insert > page numbers > format

Bijdrager
    KingAchille

Dat break gedoe, tot wat moet dat resulteren?

Moet je sowieso het document opsplitsen?
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie
    ”KingAchille”

Dat break gedoe, tot wat moet dat resulteren?

Moet je sowieso het document opsplitsen?
    Mvg,

Met een section break splits je het document in verschillende secties die je apart kunt formatteren o.a. pagina nummers. Dat is toch wat je wilt? En ja, je moet het document opsplitsen om verschillende delen ervan ook verschillend te kunnen bewerken.

Bijdrager
    KingAchille

Alles in orde. De printer is bezig.
    Dank aan alle leden voor hun gewaardeerde medewerking!
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie
    ”KingAchille”

Alles in orde. De printer is bezig.
    Dank aan alle leden voor hun gewaardeerde medewerking!
    Mvg,

Hoe heb je het nu uiteindelijk voor elkaar gekregen?

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb gewoon de documenten opgesplitst.
    – De eerste drie pagina’s kregen een nieuw document en deze heb ik niet genummerd.
    – De hoofdtekst kreeg ook een eigen document en dan via ‘insert > page numbers > format’ bij 4 laten beginnen.
    – En de bijlagen kregen ook een eigen document en deze heb ik via dezelfde manier laten nummeren zoals de hoofdtekst, maar dan met Romeinse cijfers…
    Alles naar wens dus!
    Of had je nog andere manieren in gedachten?
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie

Nee hoor, gewoon nieuwsgierig. Gefeliciteerd:D

Bijdrager
    KingAchille

Dank u. Trouwens even off topic, woon je in de VK of ben je echt een Engelsman? (ik zag je vlaggetje net staan en ik werd nieuwsgierig)
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie

Ik ben Nederlander en woon in de UK, al 4 jaar en met veel plezier:D

Bijdrager
    KingAchille

Leuk! Nogmaals bedankt voor je hulp! Heb je graag een vermelding in het dankwoordje? :)
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie

Nee hoor, dat is nioet nodig, ’t is graag gedaan:D
    Succes met je thesis.

Bijdrager
    KingAchille

Ik krijg juist een ‘poing’ dat de eerste afdruk goed is verlopen. Nog eentje te gaan!
    Mvg,

Bijdrager
    mvdenberg
    ”pinkie”

Gebruik een “section break” om de eerste drie pagina’s te onderscheiden van de rest. Dus op pagina 3 insert > break > section break en die kan je dan apart pagina nummers geven.

Dit heb ik geprobeerd, maar het is me helaas niet gelukt.
    Als je kiest voor een section break, welke kies je dan? ik kan er uit 4 kiezen: next page, contunious, odd page, even page
    En dan? dan ga ik naar pag4 (wat dus pas 1 moet worden), insert page numbers, format, start with1.

Maar wat ik ook doe, helaas lukt mij het niet.

Bijdrager
    KingAchille

Je moet je document wel opsplitsen…
    Mvg,

Bijdrager
    pinkie

De volgende tekst komt uit Word Help, kijk daar nog wat verder zou ik zeggen.

Start page numbering with 1 after the first page
    1. If you haven’t done so already, insert a section break where you want to start page numbering.
    2. Click in the section in which you want to start page numbering.
    3. On the View menu, click Header and Footer.
    4. If you want to position the page numbers at the bottom of the page, click Switch Between Header and Footer on the Header and Footer toolbar.
    5. On the Header and Footer toolbar, click Same as Previous .
    6. On the Insert menu, click Page Numbers.
    7. Click Format.
    8. In the Start at box, enter 1.
    See also
    Display or hide the page number on the first page
    About adding page numbers

Bijdrager
    mvdenberg

@ pinkie: Bedankt! Nu is het mij wel gelukt! Vanmorgen had ik de tekst ook gevonden in de helpfunctie van WORD. Alleen lukte het mij toen niet. Ik heb geen idee waarom niet. Steeds wanneer ik koos voor een ‘section break’ verscheen er steeds een nieuwe pagina en lukte het nummeren niet.
    Maargoed! Nu dus wel! Bedankt!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.