5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    paulhek

automatisch mounten airdisk

Ik heb Timemachine draaien via mijn Airport Extreme en een externe HD. Werkt op zich prima. Ik wil alleen niet dat mijn HD 24/7 aan staat (stoomverbruik, dat ding wordt warm, staat maar te draaien in mijn meterkast). Nu probeer ik e.e.a. via een tijdklok in te stellen. ’s Avonds gaat mijn HD aan en… er gebeurt niets. Geen automatische update van Timemachine. Pas als ik de schijf via “gedeeld” in mijn finder opzoek, start Timemachine met een backup. Kortom de HD moet gemount zijn.

Nu heb ik het e.e.a. gelezen over een scriptje in je login items om de externe HD te mounten. Maar daar zou ik dan voor moeten rebooten. Vind ik ook weer onhandig. Ik reboot mijn iMac zelden. Ik heb het gevoel dat er niet echt een oplossing is voor dit ‘vreselijke’ probleem :wink: Maar mocht iemand hier een idee hebben, dan hoor ik het graag!

Groet,
    Paul

Bijdrager
    Pieterr
    ”paulhek”

Kortom de HD moet gemount zijn.

Dit gedeelte van je verhaal klopt niet. Om een Time Machine backup te maken hoeft de netwerk schijf niet gemount te zijn.

Er is blijkbaar iets anders aan de hand. Je zegt ” ’s Avonds gaat mijn HD aan en… er gebeurt niets.” maar staat je Mac ook aan dan? Als je Mac slaapt wordt er ook geen Time Machine backup gemaakt, maar pas bij het ontwaken.

Bijdrager
    paulhek

Mijn mac staat zeker aan en slaapt niet.

En pas zodra ik de schijf mount (of aanklik, in de map gedeeld) start Timemachine. En over het al dan niet gemount zijn heb ik verschillende verhalen gelezen. Inderdaad, had ik hier in het forum van jou een bericht gelezen dat die niet gemount hoeft te zijn. Maar op andere sites (bijv. deze: http://www.scene24.net/1190.html ) dat dit wel het geval moet zijn. Hoe dan ook, in mijn geval werkt het niet! :(

Dus nogmaals, de mac staat gewoon aan (slaapt niet), de schijf (die via Airport extreme verbonden is) gaat op een gegeven moment aan en er wordt geen back up gemaakt. Pas als ik in finder naar gedeeld ga en de map daarin aanklik, start Timemachine. Dit laatste wil ik niet hoeven doen. (ik weet, het is een beetje gezeur van mij, maar ik wil een automatsiche backup waar ik niet aan hoef te denken…). Werkt dit bij jou dan wel??

Bijdrager
    Pieterr
    ”paulhek”

Werkt dit bij jou dan wel??

Anders had ik niet zo stellig durven beweren dat ie niet gemount hoeft te zijn. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel een iets andere situatie heb. Ik heb geen AirPort Extreme, noch een wireless router waar via USB een schijf aan hangt. Ik gebruik een netwerk schijf die via een ethernet kabel aan mijn wireless router hangt.

Wacht! Er schiet me nu opeens iets te binnen wat je zou kunnen proberen:
    Ik heb wel mijn netwerk schijf een fixed IP adres gegeven. Heb jij dat ook gedaan?

Bijdrager
    paulhek

Ik ga vanavond thuis eens kijken of ik dat kan doen. Ik weet niet of dit in mijn geval kan, aangezien de schijf via USB verbonden is, maar alvast bedankt! Ik heb hem dus geen fixed ip adres gegeven.

Het zou jammer zijn als ik dit niet werkende krijg. Ik vind het namelijk geen prettig idee als die schijf gewoon altijd aan staat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.