7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    attilax

Automatisch Mail opstarten bij aanzetten Imac kan dit?

Ik heb een Imac 27inch en zou graag bij het opstarten/aanzetten van mijn Mac automatisch de mail willen opstarten zonder dat ik de mail op mijn scherm te zien krijg. Is dit mogelijk?
    Alvast bedankt voor het eventuele antwoord.

Groeten

Bijdrager
    michelvdb

Mail-icoon in Dock > rechtsklik of control-klik > Open na inloggen.

Bijdrager
    Yost

Je kunt sowieso van alles laten opstarten door het in te stellen bij Apple-menu > Systeemvoorkeuren > Accounts. Klik op je eigen account, en klik vervolgens op de “Inloggen” tab in het rechterpaneel. Mail niet op het scherm willen zien, betekent dat je hier de Verberg checkbox aanvinkt.

Bijdrager
    Thoomas

Mac OS X heeft trouwens ook een erg handige helpfunctie ingebouwd. Als je naar de Finder gaat, en dan bij de menubalk bij het kopje “Help” de tekst “Automatisch opstarten” intypt, is het 5e resultaat “Onderdelen automatisch openen bij het inloggen”, waarin wordt uitgelegd hoe dit moet. Het voordeel is dat je ook zonder internet deze help-documentatie kan raadplegen.

Bijdrager
    Oppie

Alleen Mail had altijd (al jaren) de bug dat ie niet ‘verborgen’ opstartte, ondanks het aanvinken van ‘Verberg’.
    Of is die bug er inmiddels uit? (Ik start namelijk eigenlijk nooit op…)

Bijdrager
    Stirf

Hierbij een andere tip, maar met het resultaat welk je wenst. Zet je Mac nooit meer uit, maar in sluimerstand.

Bijdrager
    attilax

Super bedankt Heren het werkt prima.

Groeten

Attilax

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.