4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

automatisch inloggen op mijn google account

Als ik op mijn iPad (iOS 10.2) via Safari naar een dienst van Google ga, moet ik inloggen. Eens ingelogd zijn alle diensten beschikbaar.
    De software vraagt me dus mijn emailadres in te vullen. Daarna verschijnt er een scherm waarin naar mijn wachtwoord gevraagd wordt, maar dat wachtwoord is softwarematige reeds ingevuld (weergegeven door zwarte bolletjes). ik hoef dus alleen maar op de knop “Inloggen” te klikken en ik ben ingelogd.

Ik meende me te herinneren dat ik vroeger mijn emailadres niet moest ingeven, en automatisch kon inloggen. Dat kon doordat ik blijkbaar in mijn contacten had aangegeven wie “ik” was. Daardoor, als ik het goed begrepen had, kon mijn emailadres automatisch ingevuld worden. Dat werkt nu niet meer, en in mijn contacten staat wel degelijk wie “ik” ben.

Dus ik moet nu steeds dat lange emailadres invullen, … en dan kan de software het overeenkomstige wachtwoord invullen.
    Wat moet ik instellen, of wat zie ik over het hoofd opdat dat emailadres automatisch ingevuld geraakt?

Bijdrager
    SunKeeper

Niet echt mogelijk..

Je kunt als alternatief wel de app van Google gebruiken. Daarin zitten ook alle diensten en zult je blijvend ingelogd zijn als je dat zo instelt.

Bijdrager
    MDW

Waarom dient dan de “Ik” vermelding in de contacten? Dat lijkt me het middel te zijn om helemaal automatisch kunnen in te loggen.
    Een argument tegen dat volledig automatisch laten inloggen zou “beveiliging” kunnen zijn, maar het is voor een vreemde persoon niet moeilijk om mijn e-mailadres te achterhalen als mijn iPad ontgrendeld is.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier werkt het wel zoals je wenst: ik hoef alleen maar op de knop ‘Inloggen’ te drukken.
    Heb je de betreffende account wel in Keychain staan?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.