7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    prodotti

Automatisch flyer maken.

Hallo,

Voor onze interieur winkel heb ik de complete huisstijl verzorgd en doe ik ook POS materiaal maken.
    Dit vergt vaak veel tijd om veel verschillende flyertjes met aanbiedingen te maken.
    Heb al enige tijd het idee om op onze website een pagina(afgeschermd) te hebben waarop het personeel deze flyertjes zelf kan maken, door een foto te uploaden wat tekst te plaatsen en zo kan uitprinten.

Hebben jullie enig idee of hiervoor een script ofzo bestaat?

alvast bedankt
    timo

Bijdrager
    Renzsz

Als je een hele huisstijl hebt verzorgd, dan zul je begrijpen dat het nogal een kunde is om alles in 1 stijl en in dezelfde lijn te houden.

Het zal ongetwijfeld kunnen om een softwarematig cms systeem waarin je werknemers zelf hun flyers kunnen maken. Maar daar zit ook direct je euvel, mensen hebben hier geen kaas van gegeten en gaan dus freewheelen met verschrikkelijke foto’s/teksten, verkeerde fonts, uitlijningen, kleuren enz.

Het ‘script’ wat je zoekt zit tussen de oren van een grafisch vormgever met (het liefst) een hoop jaren van ervaring achter de rug.

Mocht je zulk amateuristisch werk juist willen dan is dat ook wat je zult krijgen door het aan verschillende mensen over te laten.

Ter illustratie, kies 2 grote bollen:

Bijdrager
    Shmoo

Er bestaat niets kant-en-klaar dat doet wat jij wilt omdat het veel te specifiek is qua opmaak maar als je verstand van zaken zou hebben dan zou je zoiets met relatief weinig middelen kunnen bouwen omdat alle onderdelen Open Source bij elkaar geraapt zouden kunnen worden. De basis heb je dan al je moet het alleen zo optimaliseren dat hij 110% doet wat jij wilt dat het doet.

Ik denk dat je het steeds vaker om je heen ziet zonder dat je het zelf in de gaten hebt maar veel meer diensten verhuizen op die manier naar vele simpelere manieren (vaak in de browser) op te maken.

Het eerste item op dit voorbeeld ( één stap omlaag ) is een goed voorbeeld van hoe je slides voor een presentatie kunt opmaken in de browser. Dit is van begin tot eind helemaal gemaakt op basis van open source scripts en webstandaarden. Dit klinkt natuurlijk goedkoop en snel omdat mensen denken bij open source = gratis en kant-en-klaar maar dat is het natuurlijk niet.
    https://slides.com

Wat te denken van Pages, Numbers, of complete code editors die op de computer draaien op dezelfde manier als native apps zouden doen maar dan helemaal gebouwd zijn op webstandaarden. Het is eigenlijk prachtig als je er over nadenkt. Het programma waarmee je werkt heeft dezelfde broncode als het geen dat je maakt.
    http://brackets.io

Waar het serieuze nadeel in jouw idee zal zitten is het print gedeelte, jouw eind-product moet afgedrukt worden en dat vraagt veel te specifieke en ingewikkelde (met vaak gepatenteerde patenten) materie. Kleur-codes als pantone daar zal iemand patent op hebben en die mag je dus al niet zomaar gebruiken. Dan zit je nog met DPI en printer-instellingen, niet elke printer reageert hetzelfde, of wat te denken van papiersoorten en de kleur zwart die je volgens mij al in deep en rich-black (of zoiets) kan laten afdrukken.
    Dat is allemaal onzin waar de digitale jongens die bovenstaande voorbeelden maken natuurlijk al jeuk van in hun schaamhaar krijgen als ze er aan denken. Nee bij hen is het gewoon lekker digitaal bouwen en vrijheid om te doen wat je wilt, wat je op je monitor ziet dat zal je ook krijgen als eindproduct want de presentatie die je digitaal opmaakt zal je later wanneer hij klaar is ook weer digitaal gaan afspelen – beide workflows zijn digitaal daar kan niet veel fout gaan.

Bijdrager
    Rik de Belg

Ik weet dat je bij sommige drukkerijen terecht kan voor dergelijk werk.
    Zij maken een template op, en jij kan dan van op afstand in de vooraf gespecificeerde velden teksten en foto’s inputten.
    Programma (meestal een voorgeprogrammeerde versie van InDesign) regenereert dan automatisch een PDF en die kan dan gedrukt worden.
    Uiteraard is het de bedoeling dan dat de drukker de flyers mag drukken:-)

Maar misschien kun je wel hier of daar tot een betalende deal komen waarbij je gaat tot en met het aanleveren van de PDF,
    die je dan zelf bij jou op de zaak kan afdrukken?

Bijdrager
    Ethiron

Dit bestaat wel degelijk, precies in de vorm die Rik aangeeft.

Ik weet dat bijvoorbeeld een grote mannnenkledingwinkel zo werkt.

Ze openen een programma waar het hoofdkantoor via een internetverbinding templates inzet.

Vervolgens openen ze in de winkel een template, voeren bijvoorbeeld de tekst ‘SWEATS’ in en een prijs, kiezen een formaat, bijv. A5 of A4, drukken op print, en er rolt een keurige pagina uit de printer, precies in de juiste stijl en de tekst op de juiste plek.

Dit is wel een wereldwijd concern, dus grote kans dat dit maatwerk is.

Bijdrager
    Muziekfan

Ik weet uit eigen ervaring dat dergelijke software bestaat. Steeds meer retailketens gebruiken het.
    Voor kleine winkels is het niet haalbaar aangezien het hier gaat over dure software waar ook nog eens maatwerk op moet worden geschreven.
    Denk aan de prijsklasse wat een Mercedes kost.

Bijdrager
    MouseMighty

Enige “tussenvorm” die ik zou kunnen bedenken is via een invulbare PDF te werken. Let wel op dat je huisstijl toepassingen daar dus ook geschikt voor moet zijn (typografie). Even een PDF printen kan iedereen maar dan zal jij er wel aan moeten denken dat niet iedereen aflopend kan printen:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.