5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    reposte

Automatisch contract

Sinds de VAR is afgeschaft moet ik als ZZP’er met regelmaat een contractje voorleggen aan mijn opdrachtgevers. Ik ga uit van een standaardcontract waar ik bijna altijd alleen maar naam, adres, prijs en datum per klant verander.

Momenteel zit ik iedere keer door Pages te bladeren op zoek naar de variabelen die ik met hoofdletters in mijn contracttekst heb staan. Ik vroeg mij af of dat handiger kan. Zit er niet toevallig ergens in Pages een functie verstopt waarbij ik op pagina één mijn variabelen kan veranderen zodat ik met weinig moeite door kan naar m’n minder suffe klusjes?

Mocht dat in Pages niet kunnen dan hou ik mij nog steeds warm aanbevolen voor een of ander vervangend tooltje.

Dank en groet!

Bram

Bijdrager
    computer space

PDF formulier ervan maken?

Bijdrager
    KarelWillem

Coderen.

#1 (=naam)
    #2 (= adres)
    #3 (=prijs)
    #4 (=datum)

Ongeacht hoe vaak ze in een document voorkomen, heb je dan altijd maar vier keer een zoek/vervang.

Bijdrager
    Nikita

En mocht geen het in Pages niet lekker gaan; OpenOffice of het goede oude Word werkt ook.
    Pages is in mijn ogen nog altijd meer een DTP / opmaak programma dan een toegewijde tekstverwerker.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij wat jij zoekt is dit: MultiMarkDown Metadata Variables. ( of zoiets )

Meer uitleg.

Markdown Guide

Je tikt als het ware bovenaan je document je variables en tijdens het opslaan worden deze variables op de aangewezen plaatsen geplakt. Enig nadeel is wel dat je volgens mij moet aanleren om met Markdown te gaan werken. Dus geen fancy Word en Pages editors meer maar gewoon minimalistisch maar zeer mooie teksteditors zoals iA Writer. <– voordeeltje, de OS X en iOS versie zijn nu met 50% korting te koop, dus voor 15,- heb je beide apps en een prachtige workflow tussen Mac en iOS.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.