4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    vdd

Automatisch command bij openen nieuw scherm

Ik gebruik zo nu en dan een cocoa programma dat direct in de Terminalcommando’s uitvoert en daar een venster voor opend. Nu wil het echter zo zijn dat het desbetreffende programm enige tijd geleden vast is gelopen en er sinsdien iedere keer dat er een terminal venster wordt geopend een commando wordt uitgevoerd. Mijn vraag is nu: welk bestand in mijn systeem heeft het programma aangepast? In .profile zie ik niets staan en .bash_profile (in mijn herinneringen kon je daar voorheen ook iets in zetten zodat het uit werd gevoerd bij het opstarten van terminal) staat niet in mijn home directory. Het programma heeft geen website met een forum of FAQ waar ik dit op kan zoeken en ook google heeft nog geen relaas mogen bieden. Heeft iemand enig idee want dit begint onderhand toch behoorlijk irritant te worden.

Bijdrager
    koen

Kun je dat misschien terug vinden via de Console log ?

Bijdrager
    vdd

Dit is wat ik tot op heden heb geprobeerd:

home directory gescheckt voor .term bestanden
    prefs van Terminal gecontroleerd op een .term bestand dat evt geladen wordt
    .profile gecheckt
    .bashrc niet gevonden, die heb ik niet

Ondertussen wel een kleine workaround gevonden in iTerm, de nieuwste (universal) versie loopt als een trein dus die heb ik weer in gebruik genomen. Tabs zijn erg aangenaam moet ik zeggen. Nu moet ik alleen nog voor elkaar krijgen dat programma’s die direct code in een terminal venster uit willen voerden geen last meer hebben.

Bijdrager
    Motoom

Check ook de zogenaamde system-wide profiles:

/etc/profile
    /etc/bashrc

Verder kijkt bash (en wellicht Terminal) nog naar de volgende bestanden, maar die had je al gecontroleerd waarschijnlijk:

~/.bash_profile
    ~/.bash_profile
    ~/.bash_login
    ~/.profile
    ~/.bashrc

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.